torsdag 18 oktober 2012

Lyckokaka




Brukar lyckokakor stämma/slå in?

Vad har ni för erfarenheter? :)

Min senaste lyckokaka hade ett ganska lämpligt budskap, som jag hoppas slår in ;)
"Your sucsess will astonish everyone"


Your sucsess will astonish everyone.

Igår startade jag nämligen en sida på facebook för mina tavlor - "Tavlor för alla", och på bara några få timmar så hann jag få en del beställningar. 
Så himla kul!
Nu vill jag bara få min "pysselhörna" klar så jag kan få spurt på det hela!



Så det är därför bloggen och era bloggar hamnat lite åt sidan de sista dagarna.
Men nu ikväll tänker jag allt kika runt i era fina bloggar, har mängder med inlägg på bloglovin att läsa ikapp ;)
En kopp te till det och kvällen blir perfekt efter den här STRESSIGA dagen med två läkarbesök och BVC direkt efter varandra men i olika städer, pust.
Tack mamma och svärmor för er hjälp, utan er hade inte den här dagen gått ihop alls!


Men först ska jag fixa klart min lilla beställning hos Julias Vita Drömmar! :)
Många varma kramar till er!






8 kommentarer:

  1. Hej vännen! Så skoj att det går bra, hoppas lyckokakan stämmer och att du får sälja massor <3
    Ang det oragnge var jag först skeptisk, det är en färg jag aldrig tyckt om än mindre skulle ta in i mitt hus, men det blev helt ok, får iaf vara kvar över halloween ;-D Sedan börjar jag nog smyga fram advent här hemma....
    Önskar dig en fin kväll!
    Massa kramar <3

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Så roligt! Jag ska ta mig en titt på dina tavlor. :)
    Ha en bra kväll, utan stress!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh så kul att det går bra.
    Du är så duktig så du ska ha den creeden.
    Angående den där tavlan du ville ge mig som tack, kan jag frysa den för framtiden. Stella fick en i doppresent. Eller tror du man skulle kunna göra något fint med par och datum? Kan vara en idé för att utveckla. Att få en personlig kärlekstavla med år och viktiga datum?!?!
    Har faktiskt aldrig ätit någon lyckokaka, så ingen aning. Men tankens kraft är stark tror jag, vill man verkligen lyckas så gör man det.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. När jag var i USA fick jag några lyckokakor och de stämde inte så jättebra. Men vissa stämmer säkert :) Min lycka har kanske inte slagit in ännu!?

    SvaraRadera
  5. Den stämmer absolut :), vad kul med massa beställningar kram Diana

    SvaraRadera
  6. Vad roligt! så klart att den stämmer :)
    Jag tränar på friskis och svettis, det blir mest pass av olika slag, jympa, box och så!
    Ja prova att panera med sesamfrön, bra alternativ för mig som inte äter kolhydrater +att det är riktigt gott!
    Jo då karln hade allt lyckats fixa lite krubb, blev tacos som jag trodde, hehe.
    Här kommer receptet på Vit kladdkaka:
    100 g vit choklad
    100 g smör
    2 ägg
    en halv citron -saften
    2,5 dl mjöl
    2 dl socker
    2 tsk vaniljsocker
    Smält smör,bryt i chokladen o rör tills den smälter. Sen häller du i resten av ingredienserna i kastrullen. Avsluta med äggen och bara blanda i dom så inte kakan blir torr! Smöra en form med kokos eller ströbröd och häll i smeten. Grädda i ugn 200 grader -15 min! Servera med grädde och bär eller fruktsallad.

    Ha en härlig fredag!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vad roligt med flera beställningar. Måste kika in sidan på Facebook.

    Det som är så skönt att vara på bloggträff där alla är likasinnade är att man behöver ju inte skämmas när man springer runt med kameran i högsta hugg :)

    Härligt med fredag!

    Vad har du beställt för fint hos Julias vita drömmar?

    Ha en trevlig helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Hallå där!!

    Ha ha jag skrev fel ju, det ska vara knäckebröd :-) Jättegott att göra eget och superenkelt!
    Ha nu en härlig fredag!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)