söndag 20 januari 2013

Rif Design



Vad tycker ni om Rif Design?
Jag föll snabbt för mönstret, krumilurigt men ändå stilrent ;)


Skål - Rif Design (tofsarochting)


(Skålen och sparbössan var en "present till mig själv" för att jag sålt så många tavlor - GLAD)


När jag tänker på marockans design så är det mycket mönster och mycket färg. Och det är inte riktigt min stil. Det är lite för rörigt för mig.
Men Rif Design har lyckats med ett mellanting som passar mig väldigt bra ;)
Fast inte för mycket, utan det räcker med någon detalj som den här skålen.
Dock skulle urnan i samma serie göra sig riktigt snygg hemma hos oss också!

...

Här pågår världens segaste dag.
Sitter mest bara i soffan och tycker synd om mig själv..
Vide myser gärna med mig, men de stora gossarna är inte lika lätta att locka till mys, men snart kommer kvällen och då brukar myskänslan krypa fram hos vildarna ;)

Hoppas ni har en lugn söndag så ni kan ladda upp inför veckan som kommer!
Kramar Frederica




10 kommentarer:

  1. MYCKET snygg skål!
    Kikade in lite på deras sida och det finns ju massor man skulle vilja ha...
    Hoppas du kryar på dig och slipper dessa elaka utslag! Jobbigt att det gör ont också:(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag älskar Rif design! Såå mycket snyggt! :)

    Fint du har det hemma :) gillade sparbössan.

    Kram Verra

    SvaraRadera
  3. Älskar Rif Design, snyggt o stilrent. Sparbössan var ursnygg. Krya på dig vännen o hoppas du känner dig bättre i morgon. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Men du, jag lider med dig din stackare, att det både kliar och gör ont... nä fy!
    Du får INTE se dig som en dålig mamma!!
    Jag gillar Rif.. Jag har ett jättefat (fruktfat) och sen har jag en likadans skål som dig som just nu funkar i köket med gul/rödlök i.
    Tuff sparbössa!

    Önskar dig en fin söndagskväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Men oj, så mycket fina saker du visar! :)

    Hoppas du snart kryar på dig! Det låter jobbigt med de där utslagen. Du verkar vara en toppenmamma! Så du behöver inte ha dåligt samvete för barnens skull. De förstår säkert att mamma behöver vila.

    Ha en bra kväll! Kramar!

    SvaraRadera
  6. Jag var väldigt skeptisk mot detta mönster i början.
    Men ju mer jag ser det ju mer gillar jag det.

    Det där med kläder varierar lite beroende på hur kallt det är och vad jag ska köra.
    Nu när det är under -10 blir det ull-underställ och friluftsbyxor eller vinddämpande träningsoverallsbyxor. Men när det drar sig neråt nollan kan det bli tunnare underställ och tex löpartights om jag ska springa. Upptill blir det vindjacka, tunnare fleece och underställströja oftast. Men min regel är att det är bättre det är lite kallt när man ger sig iväg, då får man jobba upp värmen men det blir inte för varmt. Sen är det ju viktigt att hem och byta om och duscha direkt efter så man inte börjar frysa. Då kommer sjukdomar som ett brev på posten.

    Hoppas du fick mysa lite med de större grabbarna med sen.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Ja jag gillar Rif men Tine K bättre. Endel av RIF, s grejor är lite sämre kvalitet. Kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Har en del Rif här hemma och gillar att det går att blanda upp med mycket annat.
    Vad fint du gjort på bänken.

    Kram Thess

    SvaraRadera
  9. Jag har inget från Rif men har sett en del snyggt.
    Vem var först egentligen med de där skålarna? TineK?

    kram o ha en bra start på veckan

    SvaraRadera
  10. Du är helt klart värd lite presenter!! Hade inte sett rif design förrän nu på sistone, nu verkar ALLA ha det och Tine K hemma, såg Fyra årstidenr, Hus nr 5, Villa tretton + en massa fler bloggar hade liknande prylar. Så snart komemr säkert jag med att falal för det. Konstigt, man blri liksom lite hjärntvättad av det man ser och gillar det ännu mer då det presenteras i fina å trevlgia bloggar som inspirerar! Det gillar jag! Hoppas du inte har en allt för jobbig dag nu med dina utslag <3 KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)