söndag 24 februari 2013

Dille på ägg



Mm det är nog vad jag fått!
Har plockat fram ännu ett ägg som jag fyndade för ett par tior på loppis. 
Tänkte spara det till påsk, för jag brukar inte pynta så mycket då, så då skulle jag ha haft något.
Men nu kunde jag ju inte hålla mig ;P






Vitt, skrovligt och ca 20 cm högt- me like!



...


Vad hittar ni på idag?
Jag tänker inte göra något särskilt, utslagen är tillbaka så klia är väl allt jag hinner med..
Därför jag varit tystare både här och i era bloggar..
Kanske orkar jag måla lite till ikväll :)
Här är gårdagens "mönster"...

Det och det förra hade jag tänkt att få tryckt på vita kuddfodral. Svart eller grått mönster? 
Åse har fått min att fundera ;)






Ha en fin söndag!
KRAMAR



Pss.. hade ju mejlat skatteverket med mina frågor som jag hade efter att ha läst deras broschyr, gissa svaret:
"Hej! Du kan läsa om detta här (länk till broschyren jag läst tusen gånger)" 
Jo man tackar, vilken kundservice.. hmmpf!!

14 kommentarer:

  1. Måla skator du, jag har ingen pantent på dom;)
    Har inget svar på skattefrågan utan tänker skaffa mig f -sedel och bokföra så borde det bli rätt i slutänden!?
    Inte för att jag har någon vinst i något målande ännu, (kostar ju en del:/), men vem vet.....har ev lite annat inom området på G:)
    Blir så mycket enklare att ha sälja och utföra tjänster om man f-skattar.
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint!
    Du är väl för duktig du..:))

    Önskar dig en fin kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Härlig service, verkligen tummen upp!!!
    Usch då hoppas att du har gjort lite annat än kliat, din stackare..
    Vi har plockat lite, kollat på en bil och sen hämtat Wiggo hos min pappa i Göteborg, han har varit där hela helgen! Sådär bara för att, dom har varit på bio, grillat, ja lite annat skoj...
    Vi har sett "Taken 2" den var bra!
    Så fina ägg, här pyntas inte så mycket heller på påsk men ägg kan man väl ha året om tycker jag :)
    Ha en fortsatt fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det där var VERKLIGEN ett ägg i mitt smak, måste nog ta fram mitt liggande ägg i liknande stil mens om är "trasigt å är en kruka/skål. Har itne heller mycket pynt till påsk så lika br att smyga fram det redan nu. Trist att utslagen är tillbaka :-/ Här har nu ungarna kvällsfikat och ska till sängs, men det lär gå si å så, då vi töjt på rutinerna den vecka vi varit hemma sjuka, men bara påt, för rutiner är inte dumt då det flyter på! Massa kramar

    SvaraRadera
  5. Åh, så fina mönster du målar!! visst är det kul att pyssla! Och dina tårtor är ljuvliga. Min bästa väninna gör egna tårtor och det är väldigt mycket arbete bakom!!
    Tack för krya-på-dig-hälsningen inne hos mig, kram Kate

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt ägg du fyndat!
    Jag har varit krasslig i influensan länge,
    därav blev det en lugn kurerar-helg för mig.
    Det kliar rejält i både shopping- o pysseltarmen nu,
    kan jag lova! ;)

    Ha det så gott!
    Kram Jenny

    ps. Jag skulle föredra det fina mönstret tryckt i grått, supersnyggt! :)

    SvaraRadera
  7. Varför inte i både grått och svart? Slipper du välja ;)

    Tack för gratulationen! Var min födelsedag idag men den blev lugn, kurerat mig och städat lite.
    Får fira ordentligt en annan dag när jag är frisk igen :)
    Ha en bra vecka!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. ja visst är det windows 8. Trodde att det skulle vara bra. Ska ta med datorn till min lillebror när vi ses i helgen. Han är nästan bäst när det gäller datorer, min egen support många gånger. Köpte den i tisdags så det går nog att reklamera annars. Men tråkigt är det!
    Marcus åkte ju på det i går och låg däckad hela dagen, men mycket bättre idag.
    Vet inte vad det kan vara, de har ju inte haft någon mer symptom än feber.
    Hoppas hoppas att jag klara mig!

    Hoppas du reder ut allt med skatteverket.
    Gissar att du är näring du ska välja eftersom du inte säljer några tjänster.
    Det ska räcka med att skriva ner allt och spara kvitton. Jag kommer göra likadant. Man behöver inte ha avancerade bokföringsprogram, bara man kommer på ett bra sätt att skriva ner allt kan man ju använda sig av tex excel.
    Ja momsbiten känns inte helt lätt, men jag får lite hjälp av min mamma som har företag. Hon hade något bra sätt att bokföra alla händelser, som jag ska sätta mig in i.

    Men det är ju jättekul att det går så bra för dig. Det är ju jätteroligt när andra uppskattar och gillar det man gör.

    Gud så långt det här blev nu. =)
    Ska hoppa in i duschen nu och snart gå och lägga mig.
    Kram kram!

    SvaraRadera
  9. Fint det var med ägg jämte ljuslyktorna! Här är jag dålig på att pynta till påsken... Kram Suss

    SvaraRadera
  10. Nejmen tack för att du tittade in till mig! Vad trevligt det var hos dig och vad duktig du är, vilka fina tavlor! Måste kolla in mer! La mig som följare så jag inte tappar bort dig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Hej på dig vännen!!!
    Hu, va trist att du inte mår så bra:( Är det för att du känner dig stressad kanske???
    Hoppas att du kan få en lugn och skön vecka och va rädd om dig!
    Du är ju så himla duktig och ambitiös till tusen!
    Har du funderat på att måla fåglar, kanske nån kolibri? ;-)
    Hoppas att du kan få ett mer vettigt svar från skatteverket!
    Va rädd om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Har man så snygga ägg som du måste de få synas. Inte bara vid påsk.
    Blä för utslagen. Hoppas de försvinner fort så ni får en mysig start på veckan. Kram Malin

    SvaraRadera
  13. Vilket vackert ägg;) här hoppas det hittas lite vackra ägg i år, förra året letade jag som en galning efter vita ägg men förgäves. I vintras hittade jag två vita ägg som jag snabbt lade beslag på så nu har jag iallafall två;) (och framme ligger de redan)

    Önskar dig en härlig dag utan en massa kli
    kram
    Annie

    SvaraRadera
  14. Hej söta du!
    tack för din gulliga kommentar..
    Jag lovar dig att då dina killar ska fylla 18 kommer du undra vart åren tog vägen så njuuuuuut...njuuuut av kramar, pussar, gurglande skratt, svärd, bilar och lego, njut av att få inreda gulliga barnrum och bestämma vad de ska ha för kläder..;) Sörj inte att du har för lite egentid.... den dagen kommer! Var sak har sin tid...;)
    fast ha inte panik för att de blir stora heller förstås....för varje ålder har sin charm och tiden vi har nu är jätte kul också..;)
    Ni har det så fint hemma hos er...jag gillade verkligen den svarta lampan p åväggen.
    Hobbyverksamhet...hmm...jag har ju haft eget i 10 år men då som enskild firma och komanditbolag. Kan inte den egentliga skillnaden på hobbyföretag...jag kan tänka mig att du inte får ha en omsättning över ett visst belopp. Annars tror jag inte det är några konstigheter. Du bokför ju alla inkomster och alla utgifter och jag tror att du i Hobbyföretag bara betalar momsen en gång per år...så det gäller ju att se upp där så att du har de pengarna kvar. Sedan när du deklarerar så fyller du i en särskilld blankett där du anger omsättning minus avdrag och sedan får du skatta på vinsten.
    Du vet väl att du kan boka tid hos skattemyndigheten? Det skulle jag rekomendera dig att göra om du känner dig osäker. Då får du komma dit och träffa en handläggare och ställa alla frågor. det är kostnadsfritt och de brukar vara jätte trevliga..;)
    Lycka till och ha en fin tisdag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)