onsdag 6 februari 2013

"Tellus"



Vår finaste inrednings detalj är definitivt "Tellus"..





J´s syster har en som dom köpte för säkert åtta år sen, och det blev kärlek vid första ögonkastet ;)
Var in i butiken här i stan som sålde den, men det var slutsålt.
Var in ganska många gånger till sist och frågade, och till sist, några år senare så fanns den inne igen. Och även i en modell mindre. Självklart fick en av varje följa med hem ;)

Så nu har dom bott här i ca. fyra år..
Har hunnit få närmare hundratals frågor om vart jag köpt den, och tyvärr har ingen lyckats få tag på den då den nya leveransen butiken fick in sålde slut väldigt snabbt. Och jag har inte kunnat säga mer än att butiken kallade den för "Tellus"..

Men idag, när jag var sådär super effektiv med dammsugaren och till och med hoppade upp på soffbordet för att räcka att dammsuga hela kedjan, då såg jag något....

"Bossons" 

Kika in här, kan tyvärr inte se "Tellus", men de har mycket fint i sin gårdsbutik. (webshoppen verkar vara nedlagd?)
Åker mer än gärna dit ;)
(Och med namnet så har jag även hittat "Tellus" som trädgårds solur på google)


...

Denna upptäckt gjorde min annars stressiga dag ;)
Så nu tänker jag allt slå ner röva i soffan och bara ANDAS!

KRAMAR!!







9 kommentarer:

  1. Se där vad man kan hitta vid storstädning!
    Den är verkligen superfin!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Förstår att du är nöjd med dina Tellus! Jättefina! :)
    Så härligt att läsa om din lugna dag igår. Skönt att det finns sådana dagar, när andra dagar är mindre lugna. ;)

    Supersöta tigrar i ditt tidigare inlägg! :)

    Ha en fin kväll! Godnatt-kram!

    SvaraRadera
  3. Förstår att den sålt slut fort, den är så fin!
    Kul att få pusta med lite detektivande i allt städande:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för "awarden"..men jag som inte har varit med så länge inom bloggvärlden hjälp mig hur gör jag nu???? :0

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Den var fin! Ja det är stressiga dagar nu, men jag försöker blicka fram till lite lediga dagar på sportlovet snart. Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Den är jättefin!

    Hoppas du får en fin dag, stressa inte för mycket bara..man måste vara rädd om sig..:))

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Tellus är riktigt fräck tycker jag!!!
    Hoppas att du har en mindre stressig dag idag... Det är härligt att sätta sig på röva och bara andas när barnen somnat!!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja, den är otroligt fin den där. Du ska nog va glad över att den inte går att få tag i för annars hade många med mig säkert också velat pryda sitt hem med den.
    Hoppas ni får en mysig torsdag. Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Superfin den där ju! Förstår att fler vill veta hur de kan få tag i en sån;) Hoppas ni har en skön dag! Tråkigt väder här i kommunen bara. Vill ju har våååår och fåglar nu jue och SOL! :) Kika in och var med i min utlottning om du vill ;) Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)