torsdag 25 juli 2013

Tatuering



Designat min egna tatuering som hamnade på underarmen igår. Fem små svalor, en för alla i min familj. Är jättenöjd! 




Tänk att det inte alls var länge sen jag sa att jag aldrig skulle tatuera mig. Men nu har jag barnens namn under nacken och denna. 
Förändras gör vi nog mest hela tiden ;) Eller hur?
Ofta tänker jag på hur jag var innan, hur mina känslor och värderingar var. Att det skiljer sig så mycket. Och ibland tänker jag att nu, nu är jag vuxen, nu har jag hittar mig själv. Men nje, jag är nog inte vuxen än ;)

...

Igår kväll och idag har det varit lite mulet, kvavt och luften har varit dimmig. Jag hoppas på lite regn nu! Men bara för en dag... Dessutom skulle det behövas städas ordentligt inne och det prioriteras bort när solen skiner :P

Nu har jag slagit mig ner i soffan med de minsta grabbarna för att titta på film.
Önskar er en härlig kväll!
KRAMAR


12 kommentarer:

  1. Så fina svalor!
    Älskar tatueringar, haha kanske syns på mig och jag gillar Danne skarpt, härlig kille och så duktig! Ha det gött Freddy!

    SvaraRadera
  2. Vackert och symboliskt, passar superfint där på armen :)

    Kram från en tröttis ;)

    SvaraRadera
  3. Riktig snygg tatuering som symboliserar er familj.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Verkligen snygg tatuering.. Jag har funderat så länge utan att komma på vad jag vill. men din var verkligen snygg.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Snygg tatuering! Mannen min har en gammal ful på armen som han vill göra nåt häftigare över, funderar på om jag oxå ska göra en då... får se om jag vågar ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Jättefin ju!
    Åh jag är så sugen på att göra nån mer men det får nog vara. Ser ju ut som en julgran med 11 st(?) redan!!! ;-) Men har några jag vill "bygga på". Så det får det snart bli! :-)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  7. Åh så fin!

    Jag har varit sugen på en liknande fast en där fåglarna flyger ut över handryggen. I filmen Sunshine Cleaning (tror jag den heter) har Emely Blunts rollfigur en som jag föll som en fura för.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Fint!
    Jag vill också tatuera mig, men inte förrän jag vet EXAKT vad för motiv. (Har några idéer i huvudet faktiskt) Vill ju inte gärna ångra mig....
    Att hitta sig själv kan ta tid, ibland tappar man bort lite av sig själv och ibland hittar man en ny sida ;)
    Kram fina!
    /Maria

    SvaraRadera
  9. Superfin tatuering, och fint budskap av familjen!

    Vi har lunkat hemma i två dagar nu, fixat lite här och där.. ja det tar ju tid med en liten som är med ÖVERALLT!
    Idag regnar det, men det var välbehövligt så torrt som det är...
    och sen kan en dag så här lite efter gårdagen vara skön, för det blev några glas rosé hos min vän C igår!
    Tro det eller ej men Wiggo är på hockeyträning idag... ja ett bra ställe att svalka sig på i värmen...

    Ha en fin fin dag vännen
    KRAM Sandra

    SvaraRadera
  10. nu glömde jag ju ;-)

    Hmmm jag är inte heller speciellt vuxen... Jag tror absolut att vi förändras hela tiden!

    Kram igen

    SvaraRadera
  11. Aj aj men vad fint det blev =) Tatueringar är inget för mig men upp till var och en. Fint motiv och tanken bakom.

    Det där med att bli vuxen och hitta sig själv. Helt klart är jag mer vuxen sen jag fick barn men samtidigt så jobbar jag mest nu på att hitta balansen mellan att vara mamma, fru och Jenny. Inte helt lätt när jag prioriterar mig själv sist. Typiskt mammadrag antar jag.

    Lite mulet väder vore inte fel för det finns alldeles för mycket att göra inne men men det blir väl höst i år med ;-)

    SvaraRadera
  12. Inte så mycket för tatueringar om jag sa vara ärlig men den där var riktigt, riktigt fin.

    Kram Linda

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)