fredag 19 juli 2013

Innedag?


Lite pics från vardagsrummet idag..




Hej där finingar ;)
Har ni det bra i sommarsolen?

Här började dagen mulet, så planerna var att städa och piffa lite inne. Men no way! Solen hettar för fullt ute nu.. Men eftersom jag var så inställd på ett blogginlägg idag var jag tvungen att pausa vid datorn en stund :P
Men snart blir det att gå ut till övriga familjen som hoppar i vattenspridaren, sen grilla och fortsätta njuta av att bara vara :)

Men lusten att piffa inne finns kvar, och planerna är att fylla minst en släpkärra med "skräp" i slutet på veckan. Jag älskar att få det utrensat då och då, tyvärr blir det för sällan bara. Då kanske vi kan få lite mer ordning och reda här hemma, så det är fritt fram att piffa ordentligt ;) 
Är ni duktiga på att rensa ut? Och hur ser det ut i era stängda lådor? Är vi ensamma om att samla mängder med "skräp" i lådorna där det inte syns? Kom med lite avslöjanden nu så jag slipper känna mej så ensam i röran! ;)

Fortsätt ha det så gott!
MÅNGA SOLIGA KRAMAR






4 kommentarer:

  1. Här började dagen med storm och blå himmel men sen avtog det efter att jag tagit en morgontur i joggingskorna så vi åkte till stranden :-)
    Allihop för nu har H också semester, jag får ibland fråga mig själv om det var måndag eller lördag för "helg" känslan finns där hela tiden när man går hemma båda två!
    Förstår att det kan vara skönt med en bloggpaus, själv blir det ett varannan dag inlägg, ja man vill ju njuta så mycket man kan av dagarna...

    Ang stolarna, dessa var lite "glansiga" så jag kanske drar lite med sandpappret över, annars brukar jag bara köra på och måla... tålamod?? nope!

    Ikväll är H ute med kompisar och jag och barnen har spelat fotboll på tomten så nu är knän och fötter gröna hehe...
    Nu vill jag bara att dom ska somna så jag kan få lite egentid kväll... har en film som jag gärna vill se... tjejfilm,"This is 40" ja man får passa på när mannen inte är hemma!

    hehe här är det också knökat i garderober och lådor och tvättstugan, hujedamig vad där ser ut!! Så nä du är inte ensam...
    Sen plockas det ju varje kväll också!

    På söndag åker vi till Helsingborg, det skall bli skönt att lämna väggarna lite...

    Må så gott
    Stor kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Så fint i ert vardagsrum! Gillar vasen med det gröna bladet, enkelt men supersnyggt!
    Här städades det ordentligt och jag gjorde färdigt även att det sprack upp och solen kom fram... Mycket som ska rensas och inget piff alls här nu, får vänta till hösten ;) kramis Suss

    SvaraRadera
  3. Hehe, ja lådor och skåp här hemma är ingen vacker syn. ;) Men, precis som du, älskar jag att rensa bort "skräp", men tiden finns inte alltid. Då är det lätt att öppna en låda och ösa ner skräpet. ;) Vi har hunnit rensa en del i sommar, men mer blir det förhoppningsvis senare. Imorgon åker vi till Karlstad för att hälsa på släkt. Ska bli skoj!

    Hoppas du får en härlig helg! Kram Kristin

    ps. Tack för gratulationen! :)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Oj oj oj här har du en som har fint på ytan men oj så stökigt i lådor och skåp!:) Är inte alls så bra på att rensa som jag skulle vilja vara, tycker det är tråkigt rent ut sagt men väldigt skönt när det väl är gjort:)

    Du har så fint i ditt hem! Och dina bilder ska vi inte tala om, superfina!:)

    Ha det gott!

    Kram på dig

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)