tisdag 17 september 2013

Rensat ur..


[Plåttunna]


En gammal plåttunna som vi köpt på Ikea för många år sen. En sån där sak som vi tänkt slänga men tack och lov ställde ut i garaget så länge, för nu gillar jag den igen. Den fungerar bra som förvaring bredvid skrivbordet...

...

Trots hemsk hosta och lite feber idag så har jag rensat ur lite inredning och lagt upp på en facebook loppis. 
 Kanske skulle man ställa ut det i garaget i några år för att upptäcka skönheten i det igen, haha? 
Men nä, det går inte spara på allt.
  En sak in - en sak ut! 
Fast gärna mer ut än in just nu ;)

Barnen "hjälpte" till lite med rensandet också, dom hittade Tomtebloss i en låda, så dom satte vi sprutt på ute på balkongen innan idag. Deras ögon tindrade mer än blossen ;) 


...

Ha en fin dag!
Kramar

8 kommentarer:

  1. Det var en himla tur att ni inte slängde den, supersnygg ju :)

    Ha en go kväll fina du,
    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Det var jättekul att få gå på bröllop. Händer inte så ofta. =)
    Bet mig lite i läppen för att inte gråta så mycket. Var tärna och stod ju längst fram tillsammans med brudparet och ville då inte snyfta allt för mycket. =)
    Hihi, jag har alltid älskat och sjunga och min mamma hade en liten dröm om att jag skulle gå musikklass, men jag var alldeles för blyg för att våga sjunga inför andra människor.. Gitarrer har alltid funnits hemma hos oss och när man var mindre var det kul att sitta o klinka och läsa sig ackorden. Önskar att jag tagit en gitarrkurs när jag var yngre och hade tid. Men visst, litegrann kan jag sjunga och spela. =) Mer dolda talanger vet jag inte om jag har. =)

    Så fint du fått i pysselhörna/arbetsplats!
    Önskar såå att jag oxå hade tid o råd att ta tag i min pysselhörna.
    Just nu sitter jag lite överallt och pysselsakerna förvaras i lådor lite här och var. Ingen ordning alls med andra ord och jag har noll koll på vad jag har och inte.
    Men, så långt det blev. =)
    Krya på dig och ha en fin kväll!
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Jättefint!

    Stor krya på dig kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Jag håller helt med dig, skööönt att rensa. Inför vår nuvarande flytt har jag kört 15-20 flyttkartonger till en välgörenhetsaffär. Underbart!

    SvaraRadera
  5. Ja, här behöver vi rensa med. Har en bastu som är stuvad med massa saker som INTE saknas. Men man ska ju bara få tummen ur.
    Hoppas du kryar på dig fort. Kram

    SvaraRadera
  6. Rensa ut är ljuvligt, här rensas det för att stå och sälja på en bordsloppis nästa helg samt för en fyndmarknad på söndagen. Här rensar vi hela familjen och det känns befriande.

    Det blir alltid mycket inköp på våren och hösten via olika loppisar, hemmet blir överfullt så en rensning varje höst är ett måste, ladda om inför nästa säsong så att säga;)

    Roligt att du gillade ugglepåsen, hon är så duktig min vän och hennes ugglor är helt fantastiska, så nu kan jag handla med stil;)

    Hoppas ni kryar på er snart och att hosta och feber försvinner
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  7. Hej hallå

    Ååå jag älskar att röja och slänga, det är en härlig känsla när det är gjort, sen kan jag ju sakna vissa saker efter några månader men ja ja så får man hitta på något annat...
    Uschiamig att du gått och blivit sjuk, inget vidare :-( att du orkar röja och dona jag hade legat plattfall i sängen vid minsta feber symptom!

    Sv tack... Nu när det varit fint väder så har jag haft ballerinaskor till byxorna men sen blir det väl en svartkänga till dom...
    Byxorna är märket "sisterspoint" och köpt i en butik här hemma där jag bor likaså toppen!

    Vilken fin hörna du ordnat :-)
    Krya på dig
    Kramar Sandra


    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)