torsdag 7 november 2013

Att städa..



Videbus!





Att städa med denna buse är helt omöjligt, och onödigt.
Allt jag plockar i ordning ska rivas fram igen. 
När jag går från en låda/skåp/korg till en annan, så går han till den jag var vid innan och plockar fram det jag just lagt undan och gärna något mer. 
Som en lek. Fullt medveten om vad han gör. Han står och smyger på mig tills jag färdig. Och vänder jag på varvet och går emot honom för att hindra honom så skyndar han som attans med att få fram något, vad som helst, och springa i väg med. Och så ett stort flin på det med! Precis som storebrorsorna.. ;)

Tror ni plädarna ligger fint ihop rullade i korgen nu? :P

Men det är härligt ändå, det ska synas att det bor en familj här. Det ska vara leksaker att snubbla på, det ska vara smulor under bordet, det ska finnas ett tvättberg, det ska vara gurglande barnskratt när de hittar på något bus. Så är det, även om orken ibland tar slut för oss föräldrar...




7 kommentarer:

  1. Så himla söt och underbar! Och så fint ni har det. Har väntar vi på första skrutten som ska komma i januari :)

    Ha en fin kväll <3 Jennie

    PS. YANKEE CANDLE-tävling på min blogg :)

    SvaraRadera
  2. Åh så söt han är, har inte sett att han är rödlätt innan och jag är så himla förtjust i de färgerna. Hoppas så att min kommande ska få de färgerna som finns i släkten men som ännu inte synts på våra kids. :)

    Tack för dina ord. Jag har försökt skärpa till mig och har börjat fixa en katastrofplan så att jag kan försöka släppa taget, kan tänka mig att den stress jag ger mig själv inte är det bästa när man INTE vill starta en förlossning...

    Det kommer säkert inte hända nånting alls men jag är så tacksam för råd. :)

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Hihi söta dom e dom små liven när dom gör bus! :)

    Vilka underbara ljusstakar i ett inlägg längre ner - varifrån? :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Sötnos!!! Det går inte riktigt att städa hemma hos oss heller! Men kastrullskåpet är det bästa nu, där kan han sitta ett bra tag!! Och det är bara att låta honom göra det såman hinner andas lite...
    Tack för din krya på dig hälsn. jag är fortf förkyld... har jobbat egentligen borde man väl krypa ner i sängen ist men idag är det fredag och jag drar tidigare hemåt...

    Jag kikar in för att önska dig en fin dag trots omständigheterna, jag tror att det kommer bli en bra dag... det kommer att bli ett fint avslut och ja det kommer att göra förbaskat ont...
    Men du vet att din farmor har det bra nu...

    Stoooooor Kram vännen
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Jag är ganska "städig" av mig men som sagt, det ser ju ofta ut som ett kaos även med lite större barn! Och på tal om tvättberg, dags att gå och sätta på maskin nummer två för idag och klockan är bara åtta!

    Önskar dig en fin fredag! Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Ha ha, ja att städa är ett never ending Project då man har familj, så jag har taggat ner, med två hundar dessutom får det bli lite som det blir, vi lever hellre än städar, även om det bitvis blir mycket städande, som i dag, är skönt att ta helg med nyskurade golv! KRAM KRAM

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha känner absolut igen det där. hopplöst att hålla ordning på saker när busarna är hemma.
    Önskar dig en härlig fredagskväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)