torsdag 21 november 2013

k a o s






Vilket k a o s vi har här hemma nu.
Det står kassar och lådor med kläder, skor och leksaker överallt.Varje låda och skåp är överfull. Vi är belamrade av "skräp"..
Jag vill ta en heldag (eller flera..) och bara rensa ut. Och då menar jag verkligen RENSA, ungefär få bort två tredjedelar av allt vi äger.. 
Både i huset, garaget och på vinden. 
Men när?!
Energin är tömd varje kväll, och med tre barn som ska titta igenom allt så känns det helt omöjligt...

Det sägs att det är som att rensa själen när man rensar i sitt hem. För mig är det sant! Kaoset gör mig stressad.. Att bara få det undanplockat på kvällen får mig genast att må bättre. Tänk att få det ordning även i lådor och skåp.. det vore u n d e r b a r t !
Känner ni likadant? Att ett yttre kaos även kan skapa ett inre kaos?



...


Idag kom första snön. Barnen blev överlyckliga och ytterkläderna åkte nästan på före de vanliga kläderna ;)
När kinderna blev för röda och blöta gick vi in och bakade chokladbollar till fikat! Fast Elvin gjorde "bajskorvar" av sina bollar, som pappan i familjen ska få sen. När de där korvarna låg i strösselskålen såg det nästan ut som en färgglad kattlåda :P 

Ha en fin torsdag!

6 kommentarer:

  1. Åhh jag känner precis likadant! Man skulle säkert behöva en veckan för att kunna rensa ordentligt! Vi har inte så mycket förvaringsutrymmen hos oss vilket är fördel då det ska rensas. Jag är ju lite småpedant och tycker om ordning och redan och brukar med jämna mellanrum ta ett utrymme itaget. Oftast är det inget jag planerar att göra utan det blir helt spontant. Typ när jag ska ha något från skrymslet under trappen och måste gräva mig in en bit, då blir jag mest irriterad på alla saker och kör en liten rökning på en gång medans jag ändå är där.. ;)
    Härligt med lite snö. Här är vi fortfarande utan. och det kan vi gärna vara fram till första advent tycker jag. =)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Det är samma här. Rensar dock hela tiden , men det fylls på alldeles för snabbt. Men jag behöver hjälp av sambon för att överhuvetaget komma igång med rensandet.
    Men visst blir själen renare när man har rensat.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jepp känner å väl igen det... Totalkaos i mig när det är rörigt. Skulle stå på loppis på söndag men fick tyvärr avboka då jag fortfarande inte är frisk :(
    Hoppas nån kan hjälpa dig med barnen nån dag eller två så du får tid att rensa. Feng Shui det :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vet precis hur det känns. Och det där att inte hinna göra det man vill och måste göra är extremt stressande. Jag har börjat med att ha en låda stådendes i garaget med orden LOPPIS på. Där lägger jag i saker allt eftersom tid ges, jag tar en låda här en låda där. Det är inte ultimat för helst hade jag velat ha en hel dag och bara röja, men så som livet ser ut så kommer det inte ske och då gör jag det bästa av situationen. Har jag tur kanske jag är färdig till nästa år;)
    Så fin stjärna du ritat, verkligen vacker
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Känner precis som du, det är som att kroppen kommer i ro när det är ordnat runtomkring. Känslan av att ha rensat ut ordentligt är nääästan oslagbar, älskar det!

    Har lyckats gå igenom jullådorna så nu kan vi börja pynta loss i veckan, ser fram emot.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh jag håller helt med. Det är verkligen som att rensa i själen när jag rensar här hemma. Tyvärr är det inte alltid så lätt med barnen hemma. Jag brukar passa på när barnen inte är hemma eller ta tag i en liten låda när de har somnat. Tyvärr saknar vi bra förvaring i detta hus men det införskaffas med jämna mellanrum det med.

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)