måndag 19 november 2012

Årets första..


...HYACINT! 

Jag fullkomligt älskar hyacinter!
De doftar så gott och påminner om årets mysigaste dag - julafton!


Ljusbricka - Ge-Kås
Ljuslyktor - Knorkan

Stjärna - "made by me"
Hyacintvas & Hyacint - Växtkraft



Förra året hade jag nog över femtio stycken totalt under jultiden..
Några lökar behöll jag och planterade i rabatten för "översomring"..
Och nu ligger dom i ett fat med en skvätt vatten i vitrinskåpet och vaknar förhoppningsvis till liv i år igen ;)
De hade trivts bra ute i jorden, för de flesta hade förökat sig och fått bebislökar...


...


Barnklädersloppisen igår blev ganska lyckad, men den var helt klart mer lyckad förra året.
Jag sålde lite och köpte lite - så plus minus noll på kontot ;)

Idag känner jag mig helt slut efter de senaste veckorna, de har varit extremt stressande faktiskt..
Men nu äntligen ska jag väl kunna slappna av i några dagar, har INGET planerat och det känns sååå skönt!


...


Nu börjar minstingen röra på sig i sängen, så kikar in in i era bloggar ikväll istället..
Och kanske att jag drar igång en liten utlottning ikväll, annars blir det i alla fall av i veckan :)
Jooo.. idag fick jag hem min vinst också - TACK Åse!!


Ha en härlig måndag fina ni!
KRAMAR FREDERICA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)