måndag 26 november 2012

Pepparkaksbak




I går var vi på Skultuna julmarknad och strövade runt :)
Både tomten & mumin (!) bjöd alla barn på godis, vilket självklart var väldigt poppis!
Och jag måste ju erkänna att även jag blev lite kär i mumin ;)

...

Efter det åkte vi hem till mina föräldrar för att baka papparkakor med de "små" kusinerna :)
Mamma hade gjort massa hemgjord pepparkaksdeg, så vi bakade säker i ett par timmar minst.
Köket blev varmt, huset fylldes av juldoft och barnen blev pyntade av mjöl - JULSTÄMNING!






...

Nu är vi hemma i Småland igen med blandade känslor.
Hemma är alltid bäst!
Men jag saknar ju min familj så mycket när vi bor såhär långt ifrån varandra..

TACK familjen för en toppen helg!
Vissa saker ler jag fortfarande stort över, så underbart ♥

...


Hoppas alla ni haft en toppen helg också!
KRAMAR



4 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg ni har haft :) stor kram Diana

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det låter.
    Att kunna samla alla och baka, skratta och umgås.
    Hoppas du får en skön Tisdag....trots skitvädret.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Åhhh så mysigt!!! Förstår att du måste sakna de dina, är sjukt glad att ha familjen så nära inpå, vete tusan hur jag skulle klara mig annars... Å skoj med kuligheter i släkten, man blri allt liiite nyfiken ;-D KRAM

    SvaraRadera
  4. Mmmmmm, känner doften och myset ända hit!:)
    Längtar till mina barnbarn är stora nog för lite pepparkaksbak:)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)