söndag 2 juni 2013

Astrid Lindgrens Värld


Underbara Astrid Lindgren!
Hennes magiska berättelser med karaktärer som blir våra vänner för livet.
Med en röst så inlevelsefull att den fångar både barn och vuxna i hennes berättelsevärldar. 
Visor som kan sjungas om och om igen.
Jag tror inte det finns många som inte blivit berörda av denna människa... 

...

Igår åkte vi till Astrid Lindgrens värld, för en massa bus och promenader i den vackra miljö som byggts upp. Dagen blev både rolig och mysig, trots regn mestadels av tiden. Vi fick köpa oss gula "plastpåsar" att trä på oss, så schnyyygt ;)

Lite blandade pics jag hann ta när det var uppehåll från det värsta regnet.













...

Vad jag saknat bloggandet, efter bra några dagar..
Idag passade det perfekt att sätta sig ner en liten stund. Regnet faller, och nyss åskade det i ett par timmar. Ingen toppdag för min del då åskan får knäna att vika sig..
Just nu är det film för barnen, sambon lagar tacos och Vide sover i min famn. Tror det kommer bli en mysig kväll ;)
Önskar er en också!
KRAMAR

5 kommentarer:

  1. Astrid Lindgrens värld var många år sedan vi var men så fantastiskt roligt och vad fint de byggt upp allt! taccos,det brukar vi köra på söndagar också!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt!
    Har inte varit där sedan jag var riktigt liten men minns ändå en hel del!

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Astrid Lindgren... Wiggo såg mycket på Pippi (otecknade)när han var yngre.. Får en känsla av att dagens barn inte ser på Astrid Lindgrens filmer/böcker så som jag gjorde.. kanske för att det finns miljoner diverse andra barnkanaler att se på idag ;-)
    Tråkigt att det regnade när ni var där :-(
    Har ni tak över altanen? ja man ser ju knappt men gardinerna hänger ju fast där.. Såg ditt fina altan piff, vill också fixa ordning! Lite av grejorna ligger på vinden och jag har inte ta't mig upp dit ännu...
    Sv. såklart att jag skulle kunna skicka en bit kladdkaka till dig... jag har motgångar att ta mig ut och träna också.. lite gravid kilo här och där smyckar fortfarande kroppen hehe... men men!
    Ja scones är så enkelt och så gott.. oftast slänger jag på smör och vanlig ost!

    Hoppas du haft en bra dag och får en lugn och skön kväll
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt på Astrid Lindgrens Värld!
    Vi planerar en tripp längre fram i sommar,
    släktingarna slåss om att få följa med ;)
    Det är ju lika kul för vuxna. :) Var det mkt folk där nu?

    Ha en bra måndag,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Åhh så skoj, detta är ett ställe som jag någon gång hoppas kunna besöka med mina busar... Roligt att läsa ikapp, jag har galet mycket just nu å ska iväg på konferenser å resa i över en vecka så jag känner mig stressad och off. Ska packa och fixa det sista i morgon... Lämnar en drös kramar!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)