tisdag 18 juni 2013

Regnbågskaka



Ibland måste man våga testa, med färg ;)
Och det blev både barnsligt kul och gott!
Här är vår Regnbågskaka:


Fat/Tallrik - Matteus





Såhär gjorde vi:
  • Vi blandade ihop vanlig sockerkakssmet.
  • Delade upp den i fyra olika skålar som vi färgade i rött, gult, grönt och blått. 
  • Smörade och bröade (med kokosflingor) en form. 
  • Sen började vi med att hälla den röda smeten i mitten, sen den gula i mitten av den röda osv. Då flyter de ut och fyller upp formen, men behåller ändå sina olika "lager" med färg. Rör inte om!

Visst ser den väl hel festlig ut? ;)


...
 
Nu börjar tekoppen visa sin botten och trummandet på grytor och lock börjar göra mig smått galen. Dags att sysselsätta oss med något annat :P
Längtar efter att läsa i fatt hos alla er ikväll!

Ha en fin dag så länge!
KRAMAR

14 kommentarer:

  1. Vilken söt kaka!!
    Smarrigt med lite fika i sommarsolen=)
    Hoppas ni har en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Men vilken kul kaka! Ska testas allt.

    Åh vilka fina pom pom du har gjort sen då.
    Har också tänkt göra men inte ens kommit till att köpa pappret... hmmm...

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Såg så himla god ut den där kakan och kul, den måste jag testa.
    Pompoms är riktigt kul att ha vid olika tillfällen så jag ska nog testa det oxå ;).. du är duktig på att sysselsätta mig ;)).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Den måste jag prova! Min prinsar kommer att älska den. :)

    Tack för beskrivningen i förra inlägget. Nu kanske till och med jag klarar att göra pom poms. ;)

    Ha en fin kväll! Kram!

    SvaraRadera
  5. Soffan hinner jag inte sitta så mycket i på vardagarna. En liten stund bara för att varva ner innan jag går och lägger mig. =)
    Just nu är jag så trött så det blir nog sängen direkt efter att jag duschat.
    Så roligt med en regnbågskaka. Det måste jag testa!Ser ju mer avancerat ut än det låter.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Spännande färgglad kaka! Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Men så roligt och ser faktiskt inte så svårt ut heller, kanske till och med jag klara av.

    Önskar dig en härlig kväll och en ljuvlig midsommar om vi inte hörs innan
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  8. Vilken kul ide. Den skulle min lilla gå igång på om hon fick se.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Vilken rolig idé, tack för tipset! Ser verkligen festligt ut!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  10. Vilken läcker å färgglad kaka, kan tro den går hem hos barnen!!! Här blir det dock bärtårta till midsommar, men grädden ska få färg, av dels blåbär, dels hallon/jordgubbar å så färgglada smarties på det :-D
    Önskar dig en fin dag! KRAM

    SvaraRadera
  11. Så sommarläcker kaka! Måste du läska med sånt där smarrigt;-) Kraaam fina du

    SvaraRadera
  12. Viken rolig kaka! Kan tänka mig att den blev en succé hos barnen! :)

    Hoppas det löser sig med grannens bil. Trist, men sådant händer när man har barn. Har själv backat in i en bil på en parkering, inte skoj!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)