onsdag 19 juni 2013

Pionknopp



För första året så har mina pioner fått knoppar. Men de slår ju aldrig ut?! Jag som väntar på spänning över att se vilka färger de har, för det har jag såklart glömt bort :P
Visst ser väl den här ut att bli vit?
Skulle inte förvåna mig då jag är en riktig sucker för vita blommor och bara tycks köpa såna ;)


...

Idag har det varit trist väder - pysseldag ;)
Vi gjorde ett par till Pom Poms. Elvin förstörde väl mest, men Noah var riktigt duktig! Det är så kul att ha någon att pyssla med. Han är en riktig pysselkille, både hemma och på dagis.

Sen har jag äntligen fått ordning på min skrivare. Den har skrivit ut med "kladdstreck" längst ner på A4, och förstört ca. 10 prints för mig. (Strecken syns knappt så säljer dessa prints för 50:- st + frakt, vilka kan ni se på facebooksidan, eller kontakta mig via mejl) . Problemet var för tjocka papper. Nu har jag istället köpt samma fina papper som jag har till A3 även till A4. Problem solved ;)

Ikväll blir det sängen tidigt, sov gott!
KRAMAR

12 kommentarer:

  1. Såå fint med pioner!
    Har äntligen planterat en här hemma i år!
    Men jag får nog vänta med några knoppar...

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Spännande med pionen :) Jag fick två plantor av min mamma idag, har satt dem i jorden men antar att jag får vänta ett par år på blomning, den som väntar på nåt gott heter det ju..

    Härligt med pysselkillar! Jag har en jag med, fast lillan förstör gärna lite ;)

    Sov gott!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Ja här blommar den ceriserosa pionen för fullt men min ljusrosa har liknande knoppar som din, den blommar lite senare!
    Din ser nog ut att bli vit, ja! Lyckost! ;)

    tråkigt med dina prints men skönt att det löste sig! Inte kul om skrivaren redan var sönder, du köpte den ju nyss. :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  4. Hej har du inga myror på dom? Har just lärt mig att de äter upp de söta sekretet på knoppen så den öppnar sig. Tar man in en knopp ska man spola av den med ljummet vatten o torka av den för att hjälpa den på traven.
    Ja annars är de ju bara o vänta förstås, tror de blir vita iaf.

    Kram CAmilla

    SvaraRadera
  5. Älskade pioner..sååå fina!
    Jag tippar nog också att den blir vit.

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Jag väntar också att mina pioner ska slå ut, så jag slipper ta hos grannen.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Väntar också på mina...
    Kanon med beskrivningen på pom-poms, ska börja tillverka till vårt bröllop!!!

    Åsa

    SvaraRadera
  8. Tur att du löst problemet! Här öser regnet ner i dag så vi får nog ta en pyssel em jag å barnen, planen var att åka till stugan men vi får se, kanske blir först i morgon istället... Å lycko dig som har pioner, min man körde över min fina planta med gräsklipparen.... *Morr*
    Massa kramar!!!

    SvaraRadera
  9. Tack för din rara hälsning hos mig och välkommen till mig!
    Nu har jag sett hur fin blogg du har men har inte tid just nu att kolla ordentligt. Jag tittar in igen efter midsommaren.

    Ha en underbar tid och njut av de underbara pionerna.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag köpte en pytteplanta för ett tag sen med två strängar och en har blommat... Vi får nog vänta något år till, tyvärr sen tror jag att vi kan plocks pioner som galningar...
    Jag ser ju dig på insta så jag har koll hehe, mycket tid går till annat man kan inte hinna allt...
    Ja man får nog ha lite tur när man åker till Ullared... Ååå jag gillar verkligen pomp de luxe... Jag tycker deras priser är helt ok (ja vissa saker är ju lite dyra)

    Det låter som ni har en trevlig midsommar att se fram emot... Vi blir ganska många här, ja ca 24 st så jag ber att det ska vara sol imorgon! Då får barnen ha "hamburgepicknick" på gräsmattan, sen kan vi vuxna äta när barnen är mätta och belåtna, ett perfekt upplägg!!

    Jag önskar dig och dina en härlig midsommar...
    Stor kram fina du
    Sandra

    SvaraRadera
  11. Min pioner är också i knopp nu.. hade hoppats att dom skulle slå ut till midsommar men det verkar dröja några dagar till :)

    Önskar dig en härlig midsommar helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  12. Mina pioner blommar snart över :( så jäkla trist. Dom står i så mycket sol så de tror väl det är augusti snart. Kram Sara

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)