måndag 17 juni 2013

DIY - "Pom Poms"




DIY - "Pom Poms"



Du behöver silkespapper i valfri färg. Ett snöre och en sax.
Jag har köpt silkespappret på panduro hobby

  • Använd 5-10 silkespapper till varje boll. 
  • Klipp ut lagom stora bitar. (Mina papper var 50x70 som jag kunde få ut 4 lika stora delar av, ungefär som ett A4 stora)
  • Vik pappret precis som när du ska göra en smällkaramell. Vik, vänd, vik, vänd osv...
  • Bind ett snöre om mitten.
  • Klipp ändarna i en spetsig eller rundad form.
  • Veckla sen ut varje blad försiktigt tills du har en boll.
  • Häng upp i snöre antingen inne eller ute. Fina som inredning året om, eller till festligheter. 

Lycka till!

6 kommentarer:

  1. Men va du är duktig människa, kan du allt.,?:-)

    Trevlig kväll
    Kram

    SvaraRadera
  2. Pyssliga du! :) Jag vill oxå ;) :)
    Kram /maria

    SvaraRadera
  3. Så fina!!! Jag tänkte att jag skulle göra såna till mitt kalas i sommar. Kan ju Tyra o jag roa oss med när hon inte är så piggelin efter operationen…
    Hon blev sååå glad för tavlorna må du tro. Gick runt i sitt rum, ska jag ha dem här, eller här?? Gullunge! Vi kom fram till att vi ska hänga dem vid sängen:)
    Hoppas det kännslite lättare idag… Aldrig kul när man känner sig nere..
    Varm kram till dig!
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Tack det ska jag spara. Jättefina! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Jättedfint!! Har sjäv såna hänger i Wilmas rum! Så enkla att gör själv.
    Ja, det blev ett helt inlägg på din fråga, för din skull såklart;) Har du fått parfymen än??

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  6. Vilket bra pyssel, stod och kikade på sådana färdiga i förpackning på kalejdoskop, men köpte inte, får väl ta å göra egna :-D Önskar dig/er en solig och fin dag <3 KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)