söndag 9 december 2012

Bountybollar och Snöbollar

Go´kväller ;)

Jag försöker alltid hålla mina löften, men jag erkänner att jag blivit mer och mer glömsk för varje barn, så ibland glömmer jag helt enkelt bort mina löften.
Så det är ju tur ni påminner mig ;)

Så här kommer äntligen receptet på "Bountybollar" och som plåster på såret får ni även receptet på "Snöbollar" i samma inlägg ;) 
Men ni får stå ut med de suddiga kvällsbilderna!


Bountybollar

Snöbollar

Ljuslyktor - "Made by me & Elvin"


BOUNTYBOLLAR:
(finns flera olika sätt, men såhär gör JAG och de blir gudomligt goda)

1 burk (sötad) kondenserad mjölk
250 gram riven kokos
200 gram mjölkchoklad
strössel

Blanda kondenserad mjölk och kokos.
Ställ massan i kylskåpet medan du smälter chokladen.
Rulla bollar av massan och doppa dom i chokladen.
Strö på lite fint strössel.


...


SNÖBOLLAR:

200 gram vit choklad
250 gram riven kokos
2 msk limejuice

Smält chokladen och blanda i kokos och limejuice.
Låt svalna lite, men inte för mycket.
Forma till bollar och rulla i kokos.



KRAMAR!!!


4 kommentarer:

  1. Det där låter ju hur gott som helst, får bli årets nyheter. Tackar!
    Ha det gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Mmmm så gott!!!
    Godis är gott så är det ju bara;-)
    Tack söta för Grattishälsning, det värmer så gott!
    Hoppas du haften fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Kokos som är så gott, får nog testa båda varianterna! :)

    SvaraRadera
  4. Snöbollar brukar jag göra, men ska nog testa bounty bollarna i år istället :-D

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)