onsdag 5 december 2012

Dagens pyssel..



Idag fick gossarna stanna hemma från dagis.
Vi lekte med bilar, pysslade och kokade tomtegröt till lunch :)
Sen kom barnens farmor hit och tog med oss alla till pulkabacken..
Det blev många rosiga men glada kinder ;)

En riktigt mysig dag!

...

Här är bilder på lite av pysslet - ett par enkla ljusstakar!
"Snölyktor"







Du tar helt enkelt äggvita och häller i glaset (eller vad du nu vill göra i) och rör runt så det kommer överallt. Sen häller du i strösocker och rullar glaset igen så det fastnar överallt i äggvitan.
Låt torka!

Vi knöt även ett spetsband runt foten och fyllde glasen med lite strösocker för att ljusen skulle stå stadigare. 
Testa vettja!



...


Gissa vad?
Just nu är J och hämtar ut min NYA dator som kommit :D
Så här sitter jag i soffan i mina nya tossor och bara längtar efter att få starta upp den!

Tossor - Lager 157

Ha en fin kväll!
VARMA KRAMAR

4 kommentarer:

  1. Så fina lyktorna blev, å du, jag bara ääääälskar dina strumpor, vart är de köpta?!!? KRAMIS

    SvaraRadera
  2. Nån har varit på Lager 157 tror jag visst :).. eller finns kanske dom sockorna någon annanstans också? Jag köpte fyra par sist när jag var till Lager 157.. perfekta och sköna och riktigt vintriga!!

    En vit dator minsann.. ska det vara <3-vitt så ska det *S*.. min älskade Apple-pärla är ju silvrig så det funkar det också :).

    KRAM, vännen

    SvaraRadera
  3. Men ååå vad fina! Superfint verkligen! Måste testa:-) Kramis

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)