söndag 9 december 2012

Lekrummet


Snart ska vi baka julgodis, både "snöbollar" och "polkabräck" :)
Perfekt andra advents pyssel!

...

Men först tänkte jag visa er lite bilder från lekrummet som börjar se lite vettigt ut!
Men helt vettigt kan det väl inte bli med alla leksaker som finns :P


Myshörnan
Trasmatta - Svärmor
Sittpuff - EM

Leksaker i mängder, även att vi rensat.
Hemnes byrå full med pyssel och duplo/lego.
Åh julkyrkan såklart :)

Kanin - Miljögården

Tavla på Noah & Elvin - "Made by me"


I andra delen av rummet är min "pysselhörna", men där är det inte färdigt på långa vägar.
Behöver mycket mer förvaring!
Det behövs även lite mer förvaring i lekdelen.

Ni som har ögat med er kan se att det inte finns några taklister vid träpanelen.
De får faktiskt inte komma upp före vi målat taket!
Och ni som följt mig länge vet att detta är en STOR önskan hos mig - att få taket vitt!
Men det projektet ligger långt ifrån toppen på listan tyvärr.


...


ÖNSKAR ER EN FIN ANDRA ADVENT!!


3 kommentarer:

  1. Vi ska oxå göra snöbollar idag:)
    Har aldrig gjort det innan men hittade receptet i Maxis tidning vad den nu heter.. buffé?

    Kram Suzi
    www.suziettan.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Åhhh så mysigt! Å du må tro att jag är avis på den gamla kyrkan, letar efter en liknande, men de går åt som smör i solsken på loppisarna :-/ Å jag är alltid tvåa... Här har vi haft en härlig andra dventshelg, först nu jag har tid att kika in hos er andra bloggare och läsa ikapp, så du läskas med godsaker, å islyktor ska nog vi också ta å göra :-D KRAMIS

    SvaraRadera
  3. Jag vet hur det är. Så var det med vårt sovrumsgolv men så plötsligt fick maken ett ryck! :-) Underbart med vitt!
    Jättefint rum!
    Har mailat dig! :-)

    Kram Åse

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)