fredag 7 december 2012

"Pärlkakor"




Hur har ni det i kylan?
Fler som bara stannat inne idag? ;)

- 17 grader kändes lite väl kallt tycker jag...
Men det har varit soligt och fint utanför fönstret i alla fall :P




...

Så idag har vi stannat inne och pysslat hela dagen.
Några "pärlkakor" blev det :)
Ett pillrigt men lätt pyssel för små barn. 
Det är min fina vän Suzette som tipsat om detta, tack!
Vad vi ska göra med dom, det får ni se en annan dag ;)






PÄRLKAKOR:

Du tar en plåt och täcker med bakplåtspapper, ställer ut pepparkaksformer och sen fyller du "botten" på formarna med pärlor. 
In i ugnen på 200 grader i ca. 5 minuter.
 Låt svalna och sen är det bara att "ploppa" ut dom ur formarna :)

...

Vi har även tänt islyktan nu, så ska genast ut och fota den innan det blir för mörkt.
Och ännu ett nytt pyssel är på börjat.. spännande va? ;)
Älskar den här tiden med allt pysslande!
Och roligare har det blivit nu när jag har egna barn som kan vara med :)

Nu middag, sen hoppas jag på en lugn fredagskväll!
Hoppas ni får det också ;)

KRAMAR




2 kommentarer:

  1. Önskar jag var pysslig, det verkar så mysigt. :)

    Här blir det en lugn kväll med mycket julstämning, födelsedag till trots.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)