måndag 3 december 2012

Tacksamhet!


Idag känner jag enorm tacksamhet!
Vi har lyckats få igång den gamla datorn, det är något glapp. 
Så jag har nu kunnat rädda de senaste två månadernas bilder, och alla mallar till mina tavlor..
Känns så bra!

Ni är väl noga med att spara över era bilder på en extern hårddisk då och då?
Annars är det dagens TIPS från mej!!

...

Passar ju såklart på att fixa lite i bloggen innan datorn ger upp igen.
Har uppdaterat inlägget med "tumstocksstjärnan" så det finns bättre bilder..
Och även lagt till lite länkar här och där..

Idag bjuder jag på en bild (by Nikon!) av silverkransen i vardagsrummet.
Den har fått sig en fin "kula" i fattigmanssilver ;)

Silverkrans - Made by me & Noah


...

Det snöar för fullt ute just nu, så ikväll drar vi bort till pulkabacken :)
Men först ska vi ha "julbord" här hemma.
Vi missade nämligen ett i lördags pga. magsjukan, och självklart hade vi ju laddat för julmat och då bara MÅSTE vi ha i oss det på annat sätt :P

Har ni ätit julbord än i år?

MÅNGA KRAMAR!

11 kommentarer:

  1. Heeej vännen!
    Skönt att ni mår bättre igen:-)
    Jo, vi åt julbord på jobbets julfest förra fredagen.. Helt ok, men det är egentligen inte min favoritmat.
    Hoppas ni får en mysig dag i pulkabacken!!
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Åh, så gött det måste kännas att ha kunnat rädda bilderna.
    Vi har en extern hårddisk där vi lägger över allt. Är nästan ett måste. Tänk om allt skulle gå förlorat :(

    Håller med! Nu längtar vi tills andra ljuset tänds.

    Hoppas du har en bra dag! KRamar Maria

    SvaraRadera
  3. Mums så gott det lät med julbort! JAg missar båd mina jobbs julbord då jag inte kör 50 mil för att enbart äta... trist. Å magnus har ju nyss startat sitt företag så där finns nog itne tid/utrymme heller för julbord... Men destogodare lär det var på julafton å andr sidan ;-D KRAMIS

    SvaraRadera
  4. Skönt att ni är piggare igen och skönt att datorn kom igång en liten sväng! Ja det där med extern hårddisk insåg jag för inte så länge sen..ett antal tusen bilder att föra över om man säger så;-) Ha det gott och hoppas julbordet smakar:-) Kram från mig

    SvaraRadera
  5. Nu har jag lagt till din blogg på bloglovin, så nu kommer jag inte att missa dina uppdateringar!!

    Svar: Jag tror inte att jag kommer lyckas att hålla mina julstjärnor levande jag heller. Jag har inte några gröna fingrar direkt och det gäller nog alla blommor!

    SvaraRadera
  6. Tur att ni fick igång datorn! Vi måste verkligen se till att ordna över alla bilder mm till en hårddisk.. Det har inte blivit av ännu och plötsligt står man väl där.

    Hoppas ni hade kul i pulkabacken! Här snöar det, så jag tror hela huset blir begravt i ett vitt täcke. Nog för att jag gillar vitt, men.. ;)

    Ha en fin kväll! Kram!

    SvaraRadera
  7. Gud så skönt att ni fick igång datorn igen :D

    SvaraRadera
  8. datastrul är inget kul! Tack för din fina kommentar hos mig. kram Nilla

    SvaraRadera
  9. Skönt att datorn funkar :) och mysigt du har det kramar Diana

    SvaraRadera
  10. Ja, där sa du något, jag borde verkligen ta tag i att lägga över allt på vår externa nu igen.
    Sen skulle jag dessutom behöva göra en riktig fabriksinställning på min dator då han börjar så smått bli trött.
    Men orka =P Är så struligt med vår externa, den ska funka till mac med det gör den inte, så först måste ma lägga över på usb och sen koppla över till J´s pc och så över på hårddisken =/
    Men men, får nog allt ta tag i det.
    Ha en skön Tisdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Kikar in å önskar dig en fin tisdag, här har vi det bitande kallt, så jag gruvar att åka och handla senare i dag... te och täcke är bra kompisar då jag sitter å jobbar, lite för frusen för att det ska var ok, hoppas inte en förkylning är på G att göra entré... KRAM KRAM <3

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)