tisdag 4 december 2012

Tre knoppar



Trodde aldrig dagen skulle bli såhär lugn!
Båda de stora gossarna satte sig framför tvn när de kom hem, och minstingen sov i min famn..
Så då passade jag på att göra klart mina nya namntavlor (som jag trodde var borta för gott). 
Är ni nyfikna kan ni kika in här eller här.. ;)
Fortsätter lugnet så ska jag allt ta och måla färdigt ett par handmålade ikväll också!

Vad pysslar ni med när ni får lite tid över? :)


...

Ännu en vit amaryllis har flyttat in hos oss, och den har hela tre knoppar som jag hoppas slår ut samtidigt!
Tänk så pampigt det skulle bli ;)

Vas fattigmanssilver - Loppis

Vit amaryllis


Ha en fin kväll alla ni fina!
KRAM

10 kommentarer:

  1. Skulle bli väldans fint med tre stora fina klockor!:)
    Jag har inte köpt mig någon amaryllis ännu, måste jag ju göra, och jag vill absolut ha den vit!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tittar ju inte så mycket på tv, bara väl valda program.
    Så jag har tid för massor som inte hade blivit av annars. Först då inser man att det finns tid för just pyssel i juletid, utan jäkt, hehe..
    Granarna var superlätta att göra, pröva vetja!

    kramen

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen det där med trots, när man ska iväg på morgonen. Skönt att du fick en lugn dag idag! ;)
    Vi var helt imsnöade här imorse, så min storprins fick vara hemma från förskolan. Inte lätt att underhålla en vild treåring och en mammig lillprins hela långa dagen..
    Jag älskar amaryllisar! Men jag har faktiskt inte skaffat en enda ännu. Kanske är dags nu. Hoppas dina tre knoppar slår ut samtidigt. :) Superfin vas!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du..:))

    Så fina bilder du visar!

    Må så gott
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Låter som en fin och härlig dag, hoppas den fortsatte så:-)
    Hmmm, sätter mig gärna och pysslar när jag får en stund över och allt som oftast får jag sällskap av dottern då:-)
    Må gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Låter som en mysig stund.
    Det är lite olika vad tiden läggs på om man får en stund över.
    Ibland träning och ibland vila. Hunden brukar också få lite "egentid" ibland, och det känns alltid lite extra lyxigt att få ge sig ut med henne själv, utan vagn och Stella.
    Ha en riktigt mysig Onsdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Jättemysigt med snö =) Här blåser dock storm samtidigt så det var ingen hit att behöva gå ut och sopa fram bilen *skrattar* Men nu när jag sitter inne och är torr och varm ser snön så härlig ut utanför =)
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Morron rara du! Här har jag Bogge hemma i dag, då hn sovit så dåligt i natt och itne skulle orka en dag på förskolan, men Luran är där då hon inte vilel vara hemma med oss utan leka med kompisar. Vi ska vila lite nu på fm, och sedan baka lite tror jag allt... mysigt! Önskar er en fin dag <3

    SvaraRadera
  9. Amaryllis är bland det finaste jag vet, skulle verkligen vara superpampigt om alla slog ut samtidigt!!
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Nu har jag å Bogge gjort fitn i köket, hi hi blev plötsligt rosa detaljer där, trodde jag aldrig ;-P Men Luran lär älska det då hon kommer hem... Smurfarna rullr på TV och jag passar på att ta en snabb bloggrunda, gäller att passa på ;-d KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)