torsdag 6 december 2012

Bvc och "julgardiner"


Idag har Vide varit på bvc och fått tre månaders sprutan.
Usch det ser verkligen ut att göra så fruktansvärt ont när de sticker en spruta i varje lår sådär.
Och när barnet sen skriker av rädsla och smärta.
DET gör ont i mammahjärtat!
Men snabbt upp i mammas famn och han lugnade ner sig :)
...
Hur gör ni?
Byter ni alla era gardiner till julgardiner?
Här orkar jag färre gardinbyten för varje år, och i år blir det bara ett byte.
Vides rum ska få ha en virkad "god jul" gardin som min mamma gjort, den är ju så fin att den bara måste upp :)
Men annars får alla vita gardiner hänga kvar.
MEN, jag pyntar till dom lite lätt ;)
I vardagsrummet/köket så har jag hängt upp fina kulor i fattigmanssilver som en liten detalj, jag tycker det blev fint!




...

Nu ska jag hämta hem mina vilda små från dagis :)
Funderar på att göra islyktor med dom idag.. om, så får ni se resultaten en annan dag!

Ha en härlig dag allesammans!
Kramar

5 kommentarer:

  1. Åh ja, det är så tungt i mammahjärtat när man vet själv att det ju gör ont att få sprutor :(. Tack och lov så var det många år sen för mig nu :).

    Hoppas ni får till islyktor, du lovar att visa om du vill sen väl :).

    KRAM

    SvaraRadera
  2. PS! Glömde ju att svara på din fråga.. nej, jag byter inga gardiner alls längre.. kör med mina vita och gråa i hela huset, de passar även över julen. Men.. man kanske borde?!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina julgranskulor:) Får man fråga vart ifrån dom kommer ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom :)
      Mina är köpta på Rusta.

      Radera
  4. oo ja visst gör det ont i hjärtat!
    Hemma hos oss byter vi gardiner i kök och tv-rum eftersom vi har ganska så öppen planlösning. Även hallen smälter ihop ganska så mycket med kök och tv-rum så det julpyntas i alla rum här på övervåningen.
    På undervåningen där vi har sovrum och tv-rum sätter vi bara upp julstjärnor i fönstren.
    Kram Frida

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)