måndag 10 december 2012

Fattigmanssilver


Go´morgon!

Idag började dagen tiiidigt, och mina ögon svider fortfarande..
Har alla mina gossar hemma för mig själv idag :)
Vet inte riktigt vad vi ska hitta på?
Har ni några pyssel tips?

...

Bjuder på några bilder från kronan i vardagsrummet/matsalsdelen.
Den har blivit med fattigmanssilverkulor ;)
Man måste älska fattigmanssilver!






Önskar er alla en fin start på veckan!
KRAMAR


Psss... Va många nya ni är som kikar in här och lämnar snälla kommentarer!
Det GILLAS, för då hittar jag tillbaka till era fina bloggar :)


9 kommentarer:

  1. Ni kan alltid pyssla fram några smällkarameller kanske :) älskar också fattigmansilver :D tycker du är jätteduktig :)

    SvaraRadera
  2. Såg ett jättekul pyssel här http://erika-hemma.blogspot.se/2012/12/egna-jultrad.html, hon hade blivit inspirerad av en annan blogg som i sin tur blivit inspirerad av en annan;-)
    Kul grej tyckte jag!
    Hoppas ni får en mysig dag! Här är vi hemma med, en ond hals har unga fröken..
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  3. Oj, så mycket nya inlägg du har hunnit med! Jag har inte hunnit läsa bloggar på hela helgen.

    Superfin islykta ni har gjort. Det måste vi också prova! Och vilka goda bollar ni bakat! Måste nog testa något av de recepten också. ;)

    Jag älskar fattigmanssilver! Helst ihop med levande ljus. Det blir så fint när lågan reflekteras i silvret. Jättefin du har gjort med kronan! Ha en fin dag med dina små! :)

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  4. Vi gjorde ett superlätt pyssel i skolan där jag jobbar. Ta flörtkulor, pensla med lim och rulla i pärlsocker. Trä i en ögla av ståltråd för att hänga upp. End el av barnen hade glitter i också men själv höll jag mig till sockret -blev superfint!
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej rara du! Så fint du har där i din krona, jag har en likadan som jag slängt in i en garderob då jag lessnade för nått år sedan, får nog damma av den och göra ett vinterstilleben på den senare då julen är över... Riktigt fint! Och ja, första Twilight filmen var ok, gav mersmak, så ikväll då barnen somnat ska jag se nr 2 i ordningen :-D

    Vad är det för näverstjärnor du pratade om, har du gjrot dem sjävla elelr finns det i butik/på nätet? Här fanns det i butik i fjol, men i år har jag inte hittat dem :-/

    Och ja, det blir en låååång och dryg resa att hämta vovven, över 20 timmar kommer det att ta, men då får jag iaf tillfälle att rå om och prata med maken, sedan han startade eget så nöter vi inte direkt på varandra om man säge så ;-)

    Önskar dig en riktigt fin kväll med dina killar, så "hörs" vi nog i morgon igen <3 KRAM

    SvaraRadera
  6. Ser just din fråga om ljusslingan, den i fattigmanssilver är från Indiska och kostade ynka 59 kr. En bra investering mao ;-d KRAM

    SvaraRadera
  7. Älskar fattigmanssilver, underbar kula.
    Hoppas ni kom på något kul pyssel, men så påhittig som du är så tror jag allt ni fick en mysig dag.
    Nu kör vi ju bara en gång till innan jul, stressa inte, utan satsa på att hänga på oss 2013.
    Ha en mysig kväll, kram Malin

    SvaraRadera
  8. Så fint! Kanske skulle ta in min sån krona, den står i växthuset! :-)
    Hjortparet är från Albrekts guld, bara 59kr för båda! :-)
    Kram Åse

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)