lördag 27 april 2013

Olivträd


Igår köpte jag mitt allra första olivträd :))
Tänk vilken lycka om det kunde överleva hela sommaren?
Och kanske växa en massa precis som mitt Myrten träd gör? 

Kan tipsa er om att det kostade 139 riksdaler på ÖoB, FYND!
Jag tar mig nog dit idag igen och köper ett till..





Det blev lite tomt under hornen, så jag tycker trädet passar ganska bra där, eller? 
Men träskivan bakom hornen måste ju ta och bli svart snart! Avskyr furufärg!



...


Idag har lilla Vetlanda mycket att bjuda på.
Lions vårmarknad och Bomässa.
Marknaden var J, Noah och Elvin på nyss medan jag var hemma med en jätte trött Vide som nu har sovit i timmar.. 
Lite senare blir det nog bomässan för min del istället, i sällskap med min mamma. 
Tror ni det är farligt att gå in där? Tänker på alla "ha begär" ;)
Fast jag hörde att det var galet mycket folk..hmm..

Vad hittar ni på idag? 
MÅNGA KRAMAR!

7 kommentarer:

  1. SUCK. Jag har precis varit och köpt ett på Netto, de hade ju för 199:- denna veckan och tyckte jag gjort en bra affär. Nu känns den inte lika bra längre ;)
    Är också spänd på att se om jag kan lyckas hålla det vid liv. Tanken är att det ska få bo på altanen.
    Var inne en snabbis på stan på fm, men får se om vi åker in till bomässan imorgon. Så mycket man vill hinna med på helgen ju så svårt att alltid få det att gå ihop. Och tyckte mässan var lite trist förra året, hade lite för stora förhoppningar.
    Men hoppas ni får en riktigt trevlig helg, kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset jag har länge tänkt skaffa ett olivträd!

    Önskar dig en fin fin fortsättning på helgen!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Men va kul för dig;) Jag har gett 199:- för mitt på plantagen, inte alls bitter...;) Jättesnyggt har du i vardagsrummet! Renhornen gör sig så snyggt där:))
    Kul med bomässa! Ger förmodligen massa ha begär men säkert också lite ideér man kan ta med sig!
    Ha en fin kväll!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  4. Det är fint med olivträd, mitt har stått på utsidan hela vintern... Japp det är dött!
    Men vilket kanon pris, jag vill inte heller betala när mycket eftersom det jämt dör! Vi har en trädgårdshandel som säljer ut allt till halva priset efter varje sommar, dit brukar jag åka med ilfart och haffa ett träd hehe

    Ja som du såg på insta så har jag ställt tillbaka möblerna i tv rummet, trodde jag kunde hitta på något nytt med möbleringen men ikke det, allt är tillbaka på sin plats ;-)
    Bomässa låter ju trevligt, gick du??

    Sv: njae jag har nog ändrat mig, vill ha andra sovrumslampor... Någon typ av lampa med en klämma kanske? Ja ja vi får se...
    Söta du ;) jag kan iofs kommentera från mobil till din blogg men det är precis som du säger, man kanske inte kommenterar med en gång, jag blir uppdaterade när du lägger upp ett nytt inlägg, läser det :) tänker att jag "hör av mig" sen ;) ja du vet hur det är... Tiden sticker iväg och man hann inte...
    Sen ser vi ju varann på instagram ;-)
    Jag är så glad att vi träffats här i bloggvärlden och ja jag kikar in här varje dag...
    Ikväll är min man ute så jag och Wiggo sitter i soffan och smaskar godis-mysigt!!!

    Ha en mysig kväll
    Kram söta du

    SvaraRadera
  5. Ja det var ett fynd. tyckte mitt för 199 var billigt. Jag hade först köpt ett för 379 på ett trädgårdsvaruhus, lite skillnad på pris. Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. hej ja de va fynd de, tänka att alla möjliga affärer har olivträd nu för tiden :) Mitt fyndades ju på Netto för 199 kr o är riktigt högt typ 1 m!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Åh så fint olivträd, synd jag har så långt till ÖoB eller närmsta stad, vill gäran ha citrusträd å olivträd men isner att det får bli lavendel i massor ist då den klarar sig bra då vi åker till stugan över helger och semestern :-D Å vilken charmkille du har, lär bli många tjejer som springer hos er, särskilt när övriga bröder med börjar ragga ;-D Valborgsplanerna är att äta gott med nära å kära samt se på en brasa, förutsatt att de tänds i tid, för som du skriver, det är ju barnen som vill se dem, så de borde tändas då de är vakna... Massa kramar!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)