onsdag 3 april 2013

Förkyld



Igår började det, idag eskalerade det. Jag är förkyld
Sådär jobbigt förkyld så jag inte kan sluta nysa, och varje gång så känns det som att jag dör för en stund. Det är galet va kraft det är i en nysning, och när vägen ut är blockerad så känns det i varenda muskel intill...

Undrar om inte min syster förutspådde detta?
Jag fick nämligen så goda "påskbräck" av henne som varit guld till allt te jag dricker nu i sjuktider ;)
Tyvärr blev hon också sjuk, så hoppas hon behöll en ask själv och inte gav bort den sista till J. Och hoppas innerligt att J glömt bort sin, för annars är det jag och min röda nos som får springa till affär´n i smyg och köpa en ny :P



Såhär gott har jag det just nu. Fast med socker och en skvätt mjölk i teet. Hur dricker ni ert te?



...


Nu blir det snart grillmiddag här hos oss :)
Kött och allt möjligt gott. Till och med jordgubbar till efterrätt. 
Och till senare i veckan är det redan handlat färskpotatis och matjessill
J kunde inte vänta längre ;P

Ha en fortsatt fin dag i solen!
KRAMAR




Tack snälla ni för era tankar och funderingar om förra inlägget. Ni har lyckats så några frön... Jag visste allt att ni va rätt personer att fråga ;) 





11 kommentarer:

  1. Åh vad tråkigt att du blivit förkyld. Många som verkar vara det nu i blogglandia och så även jag (fast inte värre än att jag jobbar). Kanske något data virus ;).
    Dom där påskbräcken såg inte helt fel ut.
    Krya på dig, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Usch och fy för förkylningar;( inge vidare alls. Men en enda fördel finns det och det är att man får ha hur mycket honung som man vill ha i sitt te, precis hur mycket;)

    Önskar dig en härlig kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att vara förkyld, jag väntar på att bli det för på påskafton när vi var hos mina föräldrar så var min bror kanon förkyld och idag hade min far fått skiten, så bara att vänta och se.
    Krya på dig nu och hoppas den går över fort
    kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hoppas förkylningen går tillbaka lika snabbt som den kom. Hualigen för att vara sjuk

    Här dricks te med en sukett i eller en sked honung. Absolut ingen mjölk;)

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Trist med förkylningar, men snart kommer våren på riktigt o då vänder det ska du se! Så många bra tips du fick i inlägget nedan. Jag håller också med om att du skulle kunna byta plats på skåpet o skänken. Kanske ett stort olivträd jämte skåpet. Vore tufft att måla tripp trappstolarna svarta och kanske lägga en mönstrad häftig duk/vaxduk på bordet. Så ljust och härligt ni har det i ert hus! :)

    Krya på dig nu,
    kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Nej så tråkigt och urjobbigt att vara förkyld, man vill ju bara dra täcket överhuvudet (sån e jag iaf)
    Hoppas att du känner dig bättre med lite te och choklad! Jag dricker också te med socker och mjölk... varför sluta med något så gott hihi
    Nu undrar jag om J har hoppat två månader framåt i kalendern och tror att det är Juni och midsommar??? sill o färskpotatis har man väl då??? fast jag älskar det också, så varför inte i April!

    Då hoppas jag att du visar din omöblering sen, visst är det så att flyttar man en möbel eller något annat så fattas det något i ett annat rum och sen vill man ha något annat (nytt/beg/gammalt vad som)och helt plötsligt blev det dyrt att möblera ;-)
    Jag tror säkert du kommer på något bra i möblerings väg

    Krya på dig vännen
    Stoooor Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  7. Fy för sjukelände!:(
    Så fina påskgubbar jag såg, kul att få påhälsning av så söta små herrar:)
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Fy så tråkigt att du blivit förkyld.. Hoppas du kryar dig snart! Och vad goa ni är, låter som ni har midsommarvecka:) Gott i gott!
    Du har ju fått massa bra tips på möblering i ditt vardagsrum (försökte kommentera på dagen men det vill sig inte från iphon..grr) men håller med många andra att testa byta ut en soffa till andra möbler som schäslong eller fåtölj. Vill ni ha båda så sväng runt ena så den står med ryggen mot matbordet. Ditt stora fina skåp skulle jag testa ha bakom matbordet. Ja, ni har ju redan fint men vet ju själv att ibland behöver man flytta runt och få hjälp att se möjligheterna i sitt eget hem. (hemmablind sa vi va?;)) Tycker också det är fint att ha tunna rullgardiner i fönstren och på fönsterbrädorna kan man ha lite höga växter och lampor. (har själv lika stora fönster numera). Och bryt av med något mer svart kanske! Brukar bli snyggt.Testa er runt lite precis som du redan fått tips om:)

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  9. Godmorgon!!

    Nej, har du blivit sjuk?!? Det är väl segt denna årstid med alla sjukdomar. Hoppas du kryar på dig snart.

    Det är lite mossa i botten av Myrsinen så jag tror att det är något som växer i den. Inga skott, tyvärr! Men jag kan ha fel :)

    Krya på dig-kram!!

    SvaraRadera
  10. Nej men fy. Har du inte redan haft nog för i år med alla eksem.
    Men fy så mycket förkylningar som går just nu. Vi här mycket på jobbet så håller tummarna för att jag ska klara mig även om jag har lite småkänningar i näsan.

    Men de där bräcken såg farligt goda ut du. Tur jag
    Inte har något sådant hemma. Då skulle sockerutmaningen gå åt pipsvängen.
    Mitt te dricker jag oftast som det är, med ev lite honung.

    Krya på dig i massor nu. Kramar

    SvaraRadera
  11. Nej usch så tråkigt med en förkylning! Mycket te och choklad gör nog susen.
    Jag har alltid en liten skvätt mjölk i, mest för att det är för varmt att dricka annars. Så en liten sked med honung har jag nästa alltid, det ska ju vara bakteriehämmande.
    Här är det fullt rulle kan jag lova just nu, en lång dag imorgon väntar med förberedelser för lördag.

    Krya på dig nu! <3
    Kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)