lördag 6 april 2013

DIY - lampskärm



Hur många av oss skulle inte vilja ha TineK´s fina lampskärmar? Men inte känner för att slänga ut tusenlappar? Bättre att göra en liknande själv - DIY ;)
Jag är inte den första som gör såhär, så testa ni också!



Såhär blev min över matsalsbordet.
Har även gjort tre små till fönstren. 




Den här gjorde jag igår på morgonen och den tog ca. 30 minuter att göra.
Enkelt alltså ;)

  • Klipp ca. 1 dm breda långa remsor i tyg.
  • Linda remsorna runt en lampskärmsstomme. (jag lindade direkt på en klädd lampskärm då min var så neutral)
  • Skrynka tyget så du blir nöjd.
  • Sy fast ändarna så det inte syns. (lite syns de på insidan, i alla fall på min).



Lycka till!
KRAMAR

17 kommentarer:

  1. Superfin du är så duktig och pysslig :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt, duktig du är, och himla snällt att du delar med dig =)
    Nu har jag ingen plats för en sån lampa tyvärr, men man kan ju alltid ge bort :)

    Har inte kollat om sjalen med stjärnor finns för vuxna, men man kan ju hoppas! Annars får du ta den lilla ;)

    Ha en ljuvlig lördag!
    Kram Catta

    SvaraRadera
  3. Riktigt snygg.
    Ja, mycket dyra ting tänker jag så om. Man kan faktiskt ta sig i kragen och göra det själv.
    Men visst är det svårt att få tummen ur och ta tag i det ibland bara ;)

    Ja jag fastnar så lätt i att det måste se ut på ett visst sätt. Så tänkte att den där skolan kunde ge mig lite nya tankar iallafall.
    Har inte hunnit läsa allt riktigt än, men får se hur det blir.
    Nu ska vi först åka och mysa lite i badhuset innan vi fortsätter storstädningen i källaren.
    Förhoppningsvis ska soffan vara på plats ikväll ;)

    Ha en mysig dag, kram Malin

    SvaraRadera
  4. Så snygg lampan blev (såg på insta) du är så kreativ och duktig!
    Tack för dina tips om skänken, den får bli svart och stanna i köket!!! Får leta efter något på Blocket att ställa på altanen.. För där står "bara" trädgårdsmöbler, hade varit fint med någon typ av skänk jämte!
    Vi hade också film kväll igår... Tjohooo efter 15 min sov jag! Snark! Trevlig man är!
    Så fin tavlan är du visade i tidigare inlägg... Kärlek!

    Hoppas du mår bättre och att det blir en rolig fotokurs idag!
    Ha en forsatt skön dag vännen
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Snyggt och enkelt sätt att få en egen Tine k variant!
    Du har en sådan fin och kreativ smak!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Aha det var så du hade gjort :). Tack snälla för informationen. Din lampa eller lampor rättare sagt blev väldigt snygga. Nu gäller det bara att hitta en bra stomme.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Lika duktig som vanligt!! Och väldigt snyggt blev det! Va kul med fotokurs idag, berätta mer!!
    Och ja, jag kanske skulle ha kvar tavlorna för nu har jag bara 1 dag till på mig att få upp den..haha!

    ha en fin lördagkväll sen!
    Kramar Fredrika

    SvaraRadera
  8. Men tusan så snyggt! Jag gillar också Tine K:s fina lampor men detta var ju ett riktigt bra alternativ! Tack för att du visade!

    SvaraRadera
  9. Superfint verkligen! Tackar för tipset! Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Riktigt snyggt! Fin sida dessutom :)Inte helt fel med lite tips på hur man kan uppmuntra sina kreativa anda ;)

    mvh janna

    SvaraRadera
  11. Inte illa! så duktig och kreativ du är!Ha en fin ny vecka..kramizar

    SvaraRadera
  12. Åhhh jätte fint! Hade jag inte haft min kristallkron ute i iuterummet hade jag gjort en egen variant bums! Har målat min pinnsoffa ett andra varv å är så nöjd att jag vågade färg, blir nog en gullig möbel på vårt soldäck sen :-D Å du, hur roligt lät det inte med fotokurs?! Så avis!!! Du får visa lite fina bilder och dela med dig av tips sen! KRAM <3

    SvaraRadera
  13. Jättefin lampskärm och det bästa av allt. miljövänlig;)

    Önskar dig en härlig kväll nu ska jag leta upp dig på instagram;)

    Kramar
    Annie

    SvaraRadera
  14. Snyggt!
    perfekt att kunna fixa själv, för hur mycket som helst vill man inte betala för något man KAN göra själv:/
    Kram

    SvaraRadera
  15. Snyggt. Vad duktig du är. Här kliar det i fingrarna på mig att sätta igång med mina (både) små och stora projekt. En del får vänta då jag inte har något utrymme att vara på och andra får vänta tills sommaren kommer och jag kan vara utomhus. Tiden räcker heller inte till allt sen jag började jobba, men det som inte hinns med i år får jag ta nästa år.

    SvaraRadera
  16. Så fin, blir lite lagom avundsjuk på din talang och mycket inspirerad. :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Så fint så fint!!
    Sitter precis och tittar upp på min lampa som hänger över matbordet
    och usch så tråkig den ser ut!
    Ny vill jag har något nytt!! Blir nog svårt att övertala min sambo bara...
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)