tisdag 2 april 2013

Kom igen nu ;)



Nu lägger jag upp bilder på vardagsrum/matsalsdel i konstiga vinklar så ni ska få en helhet av hur det ser ut. Dessutom mitt i vardagslivet just nu, nu ;)
Så kom igen nu och säg vad ni tycker? 

Själv är jag väldigt trött på den lilla byrån vid bordet, men samtidigt känns det tomt att bara ta bort den? Sen är jag inte nöjd med placeringen av vitrinskåpet riktigt? Men det är så fint så det ska absolut inte flyttas ut! Och att ställa den där lilla byrån står känns inte rätt...
Sofforna står så väldigt trist! Skulle vilja ha luft bakom men det finns det inte plats för. Känns som att hela rummet är så "ut efter väggarna", samtidigt som jag gillar att det är öppet.
Och skänken känns lite dold?







(Soffbordet ska senare byts till det runda vita vi hade innan. Matsalsbord och tripp trapp stolarna ska bli vita, nångång)



KRAMAR!
Ser fram emot era förslag ;)

10 kommentarer:

  1. Kan inte vitrinskåpet stå där skänken är? Måste du ha två soffor??? Okej jag vet man vill ha plats till alla! Jag hade nog vänt en soffa med ryggen mot köket! (Har själv så, det blir öppet men ändå avskilt)
    Hade jag inte vänt soffan så hade jag testat med en soffa och någon fåtölj alt fotpall på andra sidan tillsammans med vitrinskåpet eller skänken...
    Oj vad idéer man har men jag är själv som dig, man blir lite hemmablind!

    Hoppas tips och idéer flödar in
    Nu är jag ute och njuter av en pw imon och fredag är det jobb sen äntligen en "fri" helg hoppas vädret håller i sig
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag hade nog flyttat skänken och hyllan mera mot lilla byrån och ställt vitrinskåpet lite längre ner mot fönstren efter samma vägg. Lilla byrån passar bättre vid soffan och skulle ge ett luftigare intryck tror jag ;) kanske även måla den svart. Svår fråga, du får nog prova dig fram. Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Jag är ju hopplöst blind. Fastnar också lätt. Men gillar förslagen du fått här över. Flytta runt och testa dig fram.
    Vilken läcker present du fått av sin farbror.

    Hoppas ni fått en bra start på kortveckan nu. Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hallå!

    Hoppas ni haft en härlig helg!!

    Kram kram Maria

    SvaraRadera
  5. Det är inte lätt det där med möblering. :)
    Ha en fin kväll! :)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    Vilka söta påskagubbar du har..;)
    Å möblera är inte lätt och man fastnar ofta..
    Det är ju svårt att ge råd då man inte rikgtigt ser måtten o så...

    Jag skulle absolut ha sofforna som du har dem. Att vända ryggen på en av dem blir inte alls bra. Det känns inte alls välkomnande att kliva rakt in i ryggen på soffan. Jag ror att då du får ett runt bord där kommer det bli lite mer "spännande"
    Du skulle kunna hänga upp en hissgardin för varje fönster och även ha kvar längderna, satsa på ett par höga lampor i fönstren och lite mer gröna växter kanske. Kuddar o plädar i färger efter humör och årstid.
    Jag skulle defenitivt byta plats på byrån och vitrinskåpet. Flytta skänken o vägghyllan närmre fönstret. Jag tror skåpet kommer mer till sin rätt mot den väggen.
    det är ett underbart rum ni har där. Vilket ljus med alla fönster och härliga ytor att umgås/leka på hela familjen.
    Lycka till!
    Kraaaaam katarina

    SvaraRadera
  7. Jag tycker inte att det är så uppradat längs väggarna som du menar. Men du ser det nog lite annorlunda som är i det varje dag. Men det går inte att göra en helomvändning då. Jag menar, byta plats med sofforna och bordet??? Ställa bordet med kortsidan mot fönstret där sofforna står och sofforna i ett V där bordet står, ena med ryggen mot fönstret.
    Men det är ju svårt när man på bild inte ser hur stort det är och vad det används till.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  8. Visst är det lätt att bli hemma blind...
    Jag tycker först å främst att du ska måla svart, istället för vitt. Skänken kan du väl ha kvar där, det tycker jag är snyggt, som ett slags sideoard intill matbordet. Om du skulle ta bort byrån, får du plats med en rottingfåtölj, då? Typ Ikea´s Sorsele?
    Behöver ni två soffor? Eller kan ni ta bort den ena? Ställa den som blir kvar med ryggen mot matdelen, så det skärmar av? Ett par avvikande fåtöljer till skulle vara snyggt till. Runt bord gör nog susen!
    Det var några små tankar från mig ;) :)
    Angående skoprint... jo, jag hade nog sagt zebra nr 2, men nu när jag kikade igen upptäckte jag leo 1... får man ändra sig? ;)
    Svar på din fråga om dotterns skor och om vi har samma storlek... tyvärr! Hon har bara 34 på sina fötter! Själv drar jag mer normala strl 37 ;) Dottern som är äldre, 18.... har bara 32-33 på sina converse....
    Ha en fin onsdag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  9. Jag förstår din känsla men jag tycker det ser fint ut!!! Du får testa med förslagen ovan fast egentligen om man inte är nöjd, då skall man ta ut allt och börja flytta tillbaka en sak i taget.. Men då blir det så stort projekt... Som sagt jag tycker det såg fint ut!! Kram fina!

    SvaraRadera
  10. Det är svårt detta med möbler.
    Huset vi har sålt (som du vet hur det ser ut)
    Var ju nästan likadant i planlösning med matrum och tvrum isamma.
    Som i en vinkel.
    Jag hade testat att ställa en soffa med ryggen på matbordet och tagit in det runda bordet. och satsat på en fåtölj och en fotpall.
    Istället för två soffor (vi hade två soffor) men en rök då det tog för mycket plats i rummet.
    Eller ha en soffa kvar mot väggen (hallen) och ta bort den mitt i mot.
    ha skåpet där och ett runt fint bord.
    sen ett slag bord eller liknande med liten tv eller fina tavlor över.
    Du och mannen får testa (men oftast) är man bara hemmablind och resultatet brukar bli att man flyttar tillbaka allt som det var.
    LYCKA TILL IAF!
    Kram elle

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)