torsdag 18 april 2013

f r e d e r i c a s d e s i g n


Jag kunde ju inte låta bli att avslöja mig lite på instagram idag, så då är det bara att fortsätta här..
Idag var jag på nyföretagarcentrum här i Vetlanda och pratade om "fredericas design", för nu är det dags för lilla mig att "starta eget" :D

Jag säljer mina prints på signerat.se och där har dom skrivit att man får sälja utan f-skattesedel och istället deklarera det som hobbyverksamhet. Men efter att ha läst mer om hobbyverksamhet så inser jag att det inte alls stämmer, utan det räknas som näringsverksamhet. Och då är det bara att skaffa sig en f-skattesedel, eller ja en fa-skattesedel i mitt fall. 
Men förutom den så är det precis som innan. Bokföring, deklarera och jag kan fortfarande ha det momsfritt inom det här området. Men, nu känns allt mer på riktigt! Det känns som jag kan våga satsa lite mer, våga göra reklam för mig och sådär..
Så nu hoppas jag att min ansökan om fa-skattesedel blir godkänd. För vad händer annars?

Det här är inte för att jag tror så speciellt mycket på mig själv och det jag gör. Utan det är mer för att jag vill göra det här så rätt som det går. Så får jag se hur det går helt enkelt. Jag har ju inget att förlora på det här, inga extra utgifter eller något. Det är bara att köra på så länge intresset från köpare finns, och min inspiration fortsätter.. För även om det inte räknas som hobbyverksamhet, så är det här en hobby för mig. En hobby som helt plötsligt känns nästan för stort! Jag tycker att det här känns helt galet, ha eget företag för att jag "klottrar" lite? Men rätt ska vara rätt..

Hua, jag är bara lilla jag. Men jag måste faktiskt erkänna att jag känner mig lite stolt över mig själv idag ändå. För självklart är det här en liten dröm, men jag tycker väl egentligen att det ska krävas lite mer från mig innan det ska vara värt som företag.
Aldrig att jag hade vågat det här utan min familj, vänner och ER!
♥♥♥

Trollslända - fredericas design



...



Va skönt att babbla av sig lite ;P
Nu ska jag försöka sova lite, hur nu det ska gå till med alla tankar i skallen? Och med vinden vinande utanför. Vi har "storm" utanför, så pass att ett stort träd bakom huset gick av och föll med en massa knak och en smäll. Lite obehagligt faktiskt.. Tur det föll bort från huset också!
Har ni också storm?
Hoppas vi får finare väder imorgon, på den allra bästa veckodagen - FREDAG!
KRAMAR

12 kommentarer:

  1. Men jaaaa så underbart! Tro på dig själv vännen för du är fantastiskt duktig och jag blir helt galen så fort jag ser en ny print:) Skulle kunna ha Fredricaprintar överallt;) Va stolt över dig själv, jag är ju stolt över dig, hihi! Heja dig! Verkligen superkul tjejen <3 Ha en fin dag! Hua ja vad det blåst här, blev strömavbrott igår kväll.. Kraaaam :)

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande.
    Sträck på dig, för du är verkligen så duktig. Och det är en underbar idé, för intresset för ditt "klotter" är ju stort.

    Du, tyvärr har jag sett lite fel i almanackan, vi är bortbjudna den 18/5 så kan tyvärr inte =(

    Ja fy så det blåste, såg ju trädet på insta.
    Här hade fönster och en takskiva till växthuset farit iväg långt bort över grannens från växthuset igårkväll ju.
    Men spännbanden har hållt allt på plats över natten iallafall.

    Hoppas ni får en riktigt mysig Fredag nu, kram Malin

    SvaraRadera
  3. Åh, vad spännande! Jag vet precis hur det känns. Att få din ansökan godkänd ska inte vara något problem. Jag fick min utan problem alls när jag startade eget.

    Och var inte så förbaskat svensk nu utan säg att det du gör är bra. För det är det!

    Massor av kramar!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Vad kul! :) Du e ju s duktig. :)))
    Är trollsländan ny? Underbar i alla fall :)

    Här blir det kräftor och räkor ikväll med min pappa och hans "nya" ;)
    Ska bli såååå gott.
    Här är vädret urkasst, ösregn och storm.... Vill ha sol och värme nu!!! :)

    Ha en fin fredag, vännen.

    Kram Åse

    SvaraRadera
  5. Men OH så spännande.. Lycka till!
    Det är klart du ska tro på dig själv... Du är ju kanon duktig!

    Ska nu titta vad du haft för dig under tiden jag varit datorlös ;)

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Håller helt med dig. Absolut värre för oss vuxna med inskolningen :)
    Usch, vad hemskt det är att lämna sitt gråtande barn.

    Grattis till ditt företag!!! Härligt!!

    Önskar dig och dina en fin helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  7. ÅH VA ROLIGT ATT DU SKA STARTA EGET - Heeeelt rätt! Go girl. Det kommer gå galant ska du se, du är ju så duktig! (jag och mamma har också lite grejer på gång, så just nu är man ju så insatt i allt det där med företag.. vilken bolagsform, vad behöver man köpa in, vad finns redan, ja du vet allt snurrar, så jag förstår lite grann vad du går igenom - Kul!). Grattis till det! :)

    Ha en finfin helg.
    KRAM Amanda

    SvaraRadera
  8. Men så spännande! Å du gör helt rätt som gör det "på riktigt" Tro du har potential att få din hobby till ett framtida yrke jag! Du är både produktiv och kreativ! Massa kramar <3

    SvaraRadera
  9. Så roligt, stort grattis och lycka till ! Jätte fina.
    kram Pia

    SvaraRadera
  10. Åh vad spännande och roligt, stort Grattis och Lycka till!!
    Det kommer gå hur bra som helst, dina prints är underbara.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Förstår hur du känner, visst känns det stort. Min butik är ju också egentligen något jag har som en hobby, men för att det ska känns rätt känns det bäst att ha företag.
    Fa skattesedel kommer du få utan problem!
    Lycka till med allt!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hörrududu! Du ska VISST tro på dig själv och du skall VISST tycka att det du gör är jättebra, för det ÄR det. :-)
    Jag startade eget företag i januari -12 och har inte ångrat mig en sekund - vad mycket man lär sig! Och vad vuxen man blev helt plötsligt. ;-)
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)