lördag 13 april 2013

Om att tycka olika..



Igår la jag ut en bild på instagram där "animal skull" fanns i tre olika nyanser (grått, svart och färg) och frågade vilken ni gillade bäst?



Ni var i princip helt enade allihop som svarade om vilken som var finast. Medan jag själv tycker en annan... 
Tänk så olika alla kan tycka! 
Och va bra det är att för mig att få veta vad just ni tycker. Det lär och utvecklas jag av. Jag "tvingar" mig själv att se det ni ser för att se utanför mina egna tankar. Jag får tanken "ah men då kanske jag skulle våga göra lite mer så i alla fall?" o.s.v.

Jag har ju även märkt av detta på fjärilarna. Min favorit är inte er favorit. Och den jag är minst nöjd med (men ändå nöjd såklart) är ni ganska många som gillat. Vilken tur jag gjorde så många att välja på ;)

Så fortsätt säga vad ni tycker, det är viktigt för mig!



...



Igår var vi på kalas ute på landet då min yngsta kusin fyller åtta år :)
Stövlarna användes som finskor, och tur var det för på kvällen gick vi en runda och tittade på alla djur i geggan. En tjur, en häst, en gris, några kossor och höns.
Elvin blev en riktig fegis när han såg den stora tjuren i sitt bås, och jag måste hålla med om att den var lite creepy, huvudet var gigantiskt, GIGANTISKT! 
Noah som nyligen fått börja äta ägg fick plocka med sin några nyvärpta i en korg som vi sen fick ta med hem :) Dagens lunch?
En trevlig eftermiddag/kväll alltså!
En sen sådan, gossarna somnade inte fören halv elva när vi startade bilen hem.



Idag började vi dagen med efterrätt efter frukosten ;)
Sen får vi se vad som händer.
Vad hittar ni på?

Tack svärfar för bakelsen!


KRAMAR!!



7 kommentarer:

  1. Du är så duktig! Jag tycker om den till vänster mest btw :) Jag älskar oxå att rita och måla men har svårt att ta mig tid till det..

    Vi var oxå på kalas igår, hos barnens kusiner, tvillingar som fyllde 10 =) Vilken lycka för barnen att kolla på en massa djur, måste åka till en 4 h-gård med mina snart. Hästar har vi i närheten :)

    Idag ska jag träffa en vän, hon kommer hem till oss i em med sin son, ska bli mysigt!

    Kram och ha en fortsatt fin lördag,
    Catta

    SvaraRadera
  2. Här har det varit tennisträning på morgonen för alla i familjen utom mig. Jag sprang runt på stan och kikade i lugn och ro.
    NU har Nellie en kompis här och ikväll blir det familjemys för hela slanten.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Låter som en underbar kväll.
    Haha, och så roligt med olika tankar och funderingar som utvecklar dig. Ja smaken är ju som baken sägs det ju ;)

    Här har det städats och fixats hela dagen. J's syster har även varit på besök. Och nu passar jag på att vila lite medan Stella sover inför kvällens galej. Hoppas ni får en mysig fortsättning på lördagen. Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Kul att du lär dig och utvecklas av kommentarerna... Jag tycker alla printsen är fina! Men kul att läsa vad andra tycker!
    Låter som det var ett lyckat kalas igår.. Och varför kan inte barnen sova liiiite längre dagen efter! Wiggo har blivit bättre på det! Men Noah... Nä inte en chans!
    Vi har bara ta't det lugnt i kväll! Kollat "fångarna på fortet" med Wiggo! Svärföräldrarna var förbi på em, vi åt cocos kladdkakan, smaskens! Med vispad grädde, oj så mätt jag blev, ja såklart skulle jag ta två ggr så jag får skylla mig själv!
    Denna helgen har varit första "fria" helgen på länge, annars har ju hockeyn tagit mycket tid på helgerna så det har varit en härlig dag och bara varit hemma...
    Nu blir det till att måla golvet i rummet... Alla sovrummen hade/har plastgolv när vi flyttade in.... Vårt rum
    Och Wiggos är kvar! Sen har vi också ek parkett i kök och vardagsrum.. Men jag har nästan nästan övertalat mannen att vi ska måla det...
    Spännande att se vad du har beställt :) *nyfiken
    Ha en fortsatt mysig kväll (om du inte somnat)
    Stooooor kram

    SvaraRadera
  5. Kul ide jag tyckte först den till vänster men så har jag börjat gilla guld mer och mer så efter en stund kände jag den till höger. men jag tror det beror på sammanhanget de syns i också. Nu blev jag sugen på tårta:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Tur att smaken är som baken! ;) Jag håller nog på den vänstra!

    Låter jätte mysigt att få besöka djur!
    Skön kväll!
    kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig lördag vi ni hade och kan tänka mig att dina pojkar var både impade och lite skraja för djuren. Vem skulle inte det liksom;)

    Hoppas du haft en fin söndag också!!
    Kram fredrika

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)