torsdag 11 april 2013

Solig torsdag



Idag hoppas jag att hela Sverige har en solig torsdag!
Har ni det? ;)





Tyvärr spenderas dagen inne idag. För idag är det "städdag" hos oss. Så vi får det extra rent och fint till helgen och inte behöver tänka på städandet så mycket då ;)
Så nu hinner jag inte sitta här mer, dags att fylla tvättmaskinen och skura toan :P

Ha en härlig dag!
KRAMAR



Pss.. ser ni va min Myrten växer? Wiie så glad jag blir :D
 Men när ska den klippas? Den är ju inte direkt rund längre, men det känns ju konstigt att klippa bort det nya? Visst ska jag väl vänta lite till? Och är det något särskilt att tänk på när den ska klippas?
Nu måste jag ju köpa mig en till Myrten snart, de trivs ju här - unbelievable!!
Och även ett olivträd ska köpas sen.. 





7 kommentarer:

  1. Nä här skiner inte solen :-( alldeles grått och tom snöflingor har dalat, ytterst lite!
    Torsdagar är också min röja-städa-fixa dag! Tycker att det är så skönt att vakna upp på fredagen och ha det städat inför helgen :) vakna på fredagen och det doftar rent och ser rent och undanplockat ut ja ja sen kommer ju plastlådor, leksaker mm ut under dagen hehe..
    Tog en pw/joggning tur på morgonen idag
    Min man jobbar till 22 idag så för att dagen inte ska kännas tok lång så ska jag åka till Ikea när Wiggo kommer från skolan... Sen imon jobbar jag igen!
    Åååå spännande att se vad J säger... Tror säkert du kan övertala och inspirera honom..Hehe min man suckar ganska tungt han med, men han brukar säga "att gör du som du vill, jag lägger mig inte i" Till helgen ska vi lägga in golv i tv-rummet, plank som ska målas vita :) ok "vi" betyder H min man hehe... Jag målar det så på ett sätt är det ju vi som gör det tillsammans...
    Jag har också en Myrten, den ser lite hängig ut, kan inget om myrten... Kanske plantera den i större kruka så den får mer jord???
    Ha en toppen dag och städa lugnt fina du
    Kram vännen
    Sandra

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha helgstädningen klar! Så fint det ser ut hos er!
    Har ingen aning om när Myrten ska klippas! Du får googla på det!
    Jag har två stora olivträd, det ena är över tio år!
    Ha en skön dag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hej ja visst skiner solen här!
    Har varit till grannstaden o bjudit mina päron på lunch på stan.

    Va fin din myrten är, ska nog ta o inhandla en ja med :)

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hej! Har precis hittat till din blogg och jag gillar den o din stil! Har själv en myrten o de är bara att klippa o forma som man vill och de får inte torka!!! Lycka till :-) Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Så fint ni har det!
    Gillar ditt hem:)
    Här har solen lyst mest hela dagen, till helgen kommer ju värmen med:)
    Kul att Myrten trivs hos er, jag har en myrsine, de är lite lättare men vill också ha mycket vatten.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. God natt !

    Så duktig du är ! :)
    Härligt att få dom vöxa. Dom är så fina.
    Jag har mutt allra första olivträd och den verkar också trivas :)

    Skönt att ha fått städat på torsdagen. Då har man ju hela helgen fri :)
    Börja helgen med en dag innan...

    Ha en fin helg med dina !
    God natt ! Kram j

    SvaraRadera
  7. Hallå vännen!!
    Så härligt med ett rent och fräscht hem!! Jag får ta det när jag kommer hem imorgon.
    Va fina bilderna med tjejerna var!!! Superduperfina! Va duktig du är:-)
    Imorgon ska jag jobba några timmar, fram till lunch, sen får det vara nog;-) Brukar ju annars vara ledig på fredagarna, men vi var lite kort om folk samt att jag behöver ta en halvdag när vi ska till läkaren med Tyra.
    Sov så gott och ha en skööön start på helgen!
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det värmer! Och då hittar jag lättare tillbaka till dig ;)